حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

۱۳ میلیارد تومان از محل موقوفات هزینه شد

۱۳ میلیارد تومان از محل موقوفات هزینه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال از محل نیات موقوفات استان در ۱۶ موضوع هزینه شده است.

به گزارش خاورستان، حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته وقف اظهار کرد: امروز به مناسبت هفته وقف، همایش بزرگ یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری چهار همایش شهرستانی یاوران وقف در بیرجند، قاین و نهبندان و فردوس خبر داد و گفت: برپایی ۳۲ ایستگاه همه واقف باشیم، فعالیت ۲۴ مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن ولادت پیامبر(ص) در ۳۶ بقعه متبرکه، افتتاح پنج پروژه عمرانی از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته وقف است.

 

وی عنوان کرد: فعالیت پنج موکب اوقاف در بقاع متبرکه خراسان جنوبی جهت پذیرایی از زائران پاکستانی نیز همچنان ادامه دارد و طی یکسال گذشته از ۲۵ هزار زائر رضوی و ۵۹ هزار زائر پاکستانی پذیرایی شده است.

 

حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۳۵۱ میلیون از محل موقوفات در راستای نیات واقفات هزینه شده است، افزود: همچنین توزیع لوازم گرمایشی، توزیع ۵۰ سری جهیزیه بین نیازمندان، کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به هیئت‌های مذهبی، توزیع ۶۴۰ بسته تحصیلی از جمله کمک‌هایی است که از محل موقوفات هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص وقف های جدید گفت: طی یکسال گذشته ۴۰ وقف جدید به ارزش ۶۴۱ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۲۴۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان اعزام شدند، افزود: طی این مدت کلاس های سبک زندگی در هشت بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته یک هزار و ۴۰۰ سند مالکیت موقوفات در استان اخذ شده است، ادامه داد: طی این مدت برای ۵۲۰ موقوفه سند دفترچه‌ای تک برگ صادر شده است و برای ۱۴۵ موقوفه سند قرارداد تنظیم شده است.

 

حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه ۹۶ بقعه متبرکه در استان وجود دارد، ادامه داد: طی یکسال گذشته ۱۱ هزار و ۵۴۵ مترمربع کار عمرانی در ۵۰ بقعه متبرکه استان با کمک خیرین و طرح مودت اجرا شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وجود پنج میقات الرضا در استان برای پذیرایی از زائران رضوی و پاکستانی، گفت: تاکنون برای تکمیل خدمات زیرساختی این میقات الرضاها ۱۰ میلیارد تومان دولت، ۱۰ میلیارد تومان سازمان اوقاف، ۱۰ میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام و ۱۰ میلیارد تومان ستاد عتبات عالیات و ۱۰ میلیارد تومان بنیاد علوی پرداخت خواهد کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از