حالت تاریک
از ابتدای امسال در خراسان‌جنوبی انجام‌شده؛

جابجایی بیش از ۱ میلیون‌ مسافر با اتوبوس‌

جابجایی بیش از ۱ میلیون‌ مسافر با اتوبوس‌

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی یک میلیون و 569 هزار و 652 نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای سال خبرداد.

به گزارش پایگاه  خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، حسین عباسی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری۵۸۱  هزار و ۴۲۴ نفر مسافر به استان وارد و ۶۳۴ هزار و ۹۶۹ مسافر از استان خارج و همچنین ۹۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

 وی افزود: مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

عباسی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان طبس با ۶۲۲ هزار و ۷۵۹ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۹۰۹۷ نفر مسافر بوده و بیشتر مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد بوده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۵۴نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: تعداد  ۳۰۵دستگاه سواری کرایه ، تعداد  ۲۲۹ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۸۴دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت‌های لازم بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه‌های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه‌های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

عباسی در ادامه به راه‌اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com وwww.payaneha.ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت های صادره شرکت های حمل و نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی اپلیکیشن درب به درب شرکت های سواری کرایه عمومی برون شهری از دیگر برنامه های شاخص بخش حمل و نقل مسافری عمومی برون شهری است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای۱۴۱و سامانه پیامکی۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها دراستان خواهد بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از