حالت تاریک

۲۹ بقعه خراسان‌جنوبی میزبان جشن میلاد سرداران کربلا

۲۹ بقعه خراسان‌جنوبی میزبان جشن میلاد سرداران کربلا

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: جشن میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع9)در ۲۹ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام حسین رحیمی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: جشن میلاد باسعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) در ۲۹ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی همراه با سخنرانی، مولودی خوانی، تلاوت قرآن و اجرای گروه‌های سرود برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در طبس سه بقعه، در فردوس سه بقعه متبرکه، در قاین سه بقعه، در نهبندان سه بقعه و در خضری دو بقعه، در بیرجند چهار بقعه متبرکه و در بشرویه دو بقعه، سرایان سه بقعه میزبان برگزاری جشن میلاد سرداران کربلا هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: جشن میلاد سرداران کربلا در یک بقعه متبرکه شهرستان خوسف و دو بقعه متبرکه زیرکوه و دو بقعه متبرکه سربیشه برگزار خواهد شد و در برخی از امامزادگان از محل کمک خیرین بحث اطعام پیش‌بینی شده است.

شعبان ماه شادی و شور

شعبان ماه نشاط و سرور، ماه شادی و شور امت و زمزمه عاشقان با پروردگار خود و ماه پیامبر(ص) و صلوات بر محمد و آل محمد است. در فضیلت روزهای سوم، چهارم و پنجم این ماه همین بس که از جانب خداوند منان سه پیک رحمت بر زمین آمد.

با تولد حضرت سیدالشهدا(ع)، ماه بنی هاشم(ع) و امام سجاد(ع) سه منشا سعادت بر فرشیان نازل شد.

سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بزرگ پرچمدار نهضت کربلا و بارزترین نمونه شجاعت و فداکاری و خون خدا در سومین روز از ماه شعبان از مادری گهربار همچون فاطمه زهرا(س) دیده به جهان گشود.

حضرت ابوالفضل العباس(ع)، سمبل مقاومت و وفاداری در راه آرمان مقدس جهاد فی‌سبیل الله و پرچمدار گذشت، فداکاری و جانبازی در صحرای کربلا در رکاب برادر خویش نیز در چهارم ماه شعبان از مادری چون ام البنین(س) متولد شد.

در پنجم ماه شعبان زینت عبادت‌کنندگان، سرور نیایشگران، معصوم چهارم حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین(ع) منادی حقیقی صحرای کربلا و ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) دیده به جهان گشود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از