حالت تاریک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

۳۰ درصد طرح‌های افتتاحی در بخش کشاورزی است

۳۰ درصد طرح‌های افتتاحی در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰ درصد پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در استان متعلق به بخش کشاورزی است که نشان از سهم‌بری بالای این نهاد از اعتبارات ملی دارد.

به گزارش خاورستان،مهدی جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که همزمان با هفته دولت به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: ۳۰۳ پروژه کشاورزی خراسان جنوبی آماده افتتاح است که با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۲۶۸ نفر فراهم و اشتغال پنج هزار و ۶۸۰ نفر تثبیت می‌شود.

وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۹۰ هزار و ۶۵۸ نفر در قالب ۲۴ هزار و ۲۵۴ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و مقایسه آن با مدت مشابه قبل گفت: ۱۶۹ کیلومتر از قنوات استان با اعتبار بیش از هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال احیا و مرمت شده که ۲۲۲ درصد رشد را نسبت به ۲ ساله اول دولت دوازدهم نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم احداث استخر به حجم ۵۸۰ هزار متر مکعب و اعتبار ۴۳۵ میلیارد ریال انجام شده که رشد چهار هزار و ۹۵۳ درصدی نسبت به ۲ ساله اول دولت قبل دارد.

جعفری گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در هشت هزار و ۳۳۴ هکتار اراضی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و ارتقای بازدهی آبیاری از ۴۵ درصد به ۴۸.۴ درصد از دیگر اقدامات در بخش کشاورزی استان است.

وی افزود: همچنین در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با رشد ۴۱۰ درصدی نسبت به دوره قبل در بخش کشاورزی استان پرداخت شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: رفع تداخلات ۹۵ هزار و ۷۴ هکتار از اراضی کشاورزی در ۲ سال اول دولت سیزدهم با ۷۲۷ درصد رشد نسبت به کل دولت قبل و افزایش سطح گلخانه‌های استان از ۶۳ هکتار به ۹۰ هکتار با ۴۳ درصد رشد انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات باغی استان از ۱۵۶ هزار تن قبل از دولت دوازدهم به ۲۱۱ هزار تن با ۳۵ درصد رشد در ۲ سال اخیر رسیده است گفت: تولیدات زراعی استان نیز از ۶۶۰ هزار تن به ۷۸۲ هزار تن افزایش یافته است.

بهره‌برداری از ۱۱۳ طرح هادی و آسفالت روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم در نشست خبری گفت: خراسان جنوبی دارای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که برای تمامی آنها نقشه طرح هادی تهیه شده است.

قاسم تنها با بیان اینکه برای ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار طرح تعیین محدوده تهیه شده است افزود: بازنگری ۲۹۱ روستا که افق طرح آنها به پایان رسیده نیز انجام شده است.

وی گفت: کل اعتبار هزینه شده در این زمینه ۲۶۵ میلیارد ریال است که از این تعداد بازنگری ۴۶ مورد در سال ۱۴۰۱ با اعتبار معادل ۵۵ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: تا پایان سال گذشته در ۶۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار از ۹۱۸ روستا اجرای طرح شروع شده یا به اتمام رسیده است و اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح هادی تاکنون چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: اجرا و تهیه ۶ طرح گردشگری و بافت‌ با ارزش روستایی با اعتبار پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص قیر رایگان برای هزار و ۵۴ طرح روستایی در استان گفت: در هشت سال دولت قبل اختصاص قیر برای آسفالت ۵۵۹ روستا با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال و در ۲ سال دولت سیزدهم ۴۹۵ روستا با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی اضافه کرد: هفته دولت امسال ۱۱۳ طرح هادی و آسفالت روستایی با هزینه‌کرد هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

تنها از افتتاح هزار و ۱۱۳ واحد مسکونی مقاوم روستایی در هفته دولت خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از