حالت تاریک
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی:

۵۲ پرونده قصور پزشکی در خراسان‌جنوبی رسیدگی شد

۵۲ پرونده قصور پزشکی در خراسان‌جنوبی رسیدگی شد

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: ۵۲ پرونده مربوط به قصور پزشکی در ۱۰ ماهه امسال در پزشکی قانونی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی توکلی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: معاینات بالینی در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۶ مورد که در سال جاری به ۱۵ هزار و ۳۹۳ مورد رسیده و ۲.۱ رشد داشته است

وی بیان کرد: مصدومین ناشی از تصادفات با ۴ هزار و ۵۵۴ مورد رتبه اول و نزاع با ۳هزار و ۴۴۲ مورد رتبه دوم معاینات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در ادامه افزود: در مجموع پرونده‌های نزاع ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده البته در بیرجند کاهش و در طبس ۴۳ درصد افزایش یافته است.

توکلی ادامه داد: مصدومین ناشی از تصادفات در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان ۳.۷ درصد کاهش داشته است، گفت: متوفیان ناشی از تصادفات در سال جاری تعداد ۳۱۰ نفر است در حالی که این آمار در سال گذشته تعداد ۳۲۲ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مصدومان ناشی از حوادث کار ۱۹.۶ درصد افزایش داشته است گفت:  در ۱۰ ماهه امسال ۱۸۳ مورد مراجعه داشتیم که این آمار در سال قبل تعداد ۱۵۳ مورد بوده است.

توکلی افزود: از نظر متوفیان حوادث ناشی از کار خوشبختانه ۴۵.۸ درصد کاهش داشتیم به طوری که امسال ۱۳ نفر بر اثر حوادث کار فوت کردند اما سال گذشته در مدت مشابه این آمار ۲۴ نفر بوده است‌.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در ادامه گفت: اجساد معاینه شده در ۱۰ ماهه امسال ۶۴۲ مورد بود که ۷۲.۶ درصد مربوط به مرگ‌های غیرطبیعی است.

توکلی اضافه کرد: آمار فوتی با گاز مونوکسید کربن در سال جاری با ۳ مورد، ۷۲.۷ کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از اجساد ارجاع شده به پزشکی قانونی مربوط به حوادث رانندگی است، عنوان کرد: درخصوص آزمایش‌های سم شناسی هم نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۶۵.۶ درصد رشد داشته است.

توکلی همچنین از تشکیل ۹۴ پرونده سقط درمانی جنین در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته در مدت مشابه این آمار ۶۵ پرونده بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از پرونده‌های بررسی شده در سال جاری، برای ۶۲ مورد مجوز سقط صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت همچنین ۱۷۱ کمیسیون پزشکی تشکیل شده که از این تعداد ۵۲ مورد مربوط به قصور پزشکی بوده و ۲۲ مورد محکوم شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از