حالت تاریک
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

۸کارگروه کنگره ۲هزار شهید خراسان‌جنوبی تشکیل شد

۸کارگروه کنگره ۲هزار شهید خراسان‌جنوبی تشکیل شد

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هشت کارگروه و ۳۳ کمیته ذیل ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان فعال شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سردار علیرضا یوسفی امروز در ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: تاکنون هشت کارگروه و ۳۳ کمیته وظیفه انجام امور مختلف را برعهده گرفته‌اند و برخی جلسات خود را برگزار کردند اما متاسفانه تعدادی هنوز هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی از همه کارگروه‌ها و کمیته‌ها دومین کنگره ۲هزار شهید استان خواست تا پایان اسفندماه برنامه‌های خود را به ما اعلام کنند تا در جلسه ستاد اجرایی منابع مالی آنها تأمین شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی بایستی پروژه‌ها و برنامه‌های خود را به سمت اهداف کنگره شهدا با پیوست فرهنگی سوق دهند، افزود: همچنین نصب المان شهدا در میادین اصلی شهرهای استان پیش‌بینی شده است.
 

یوسفی خواستار اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ و ایثار شهادت را به موضوعات کنگره ۲ هزار شهید استان شد و گفت: مصوبات کارگروه‌ها و کمیته‌ها هم باید مصداقی و شفاف باشد و اجرای آن تا وصول نتیجه پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مکاتبات باید با سربرگ و آرم کنگره انجام شود، ادامه داد: اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ در استان برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار و ۱۳ سیاست کلی در این خصوص تصویب شد که در برنامه‌ریزی‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته جمع‌آوری آثار شهدا افزود: از فرماندهان نیروهای مسلح، فرمانداران و مدیران درخواست داریم به تیم‌های جمع‌آوری آثار شهدا کمک کنند.

یوسفی بیان کرد: گروه‌های مردمی تحت عنوان خادمین شهدا ساماندهی شدند که درخواست دارند هر چه سریعتر عملیات اجرایی احداث ساختمان و مکان‌های فرهنگی در گلزارهای شهدا آغاز شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان داشت: با توجه به اینکه هنوز نسل جوان با شهدای شاخص استان آشنا نیستند لیست شهدای شاخص شهرستان‌ها و تقویم شهادت آنان در حال تهیه است تا بهتر بتوانیم این شهدا را به نسل جوان معرفی کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از