حالت تاریک
آخرین وضعیت حادثه معدن طبس+اسامی کارگران محبوس

آخرین وضعیت حادثه معدن طبس+اسامی کارگران محبوس

عملیات امدادی در حادثه معدن طبس با گذشت دو روز از وقوع آن ادامه دارد و ۱۴ معدنچی همچنان در یکی از تونل‌ها محبوس هستند که اسامی آنان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حادثه انفجار معدن طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب ۳۱ شهریور به دلیل انتشار آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت «معدنجو» طبس اعلام شد که در زمان حادثه براساس اعلام معدنکار، ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن مشغول کار بودند.

پس از اعلام این حادثه، تمامی گروه‌های امدادی اورژانس، علوم‌پزشکی، بخشداری، فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به محل فراخوان شده‌اند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، بلافاصله امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره HSE معدن آغاز شد.

با فعالیت عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن در بلوک B در مرحله نخست و تا ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه پیکر تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند خارج شد و ۱۲ مجروح هم نجات یافتند.

با پایان عملیات امدادرسانی در بلوک B معدن طبس در ساعت ۹ صبح روز یکشنبه تعداد جانباختگان حادثه به ۳۰ نفر افزایش یافت و ۱۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

بعد از اتمام عملیات امداد رسانی در بلوک B شرکت معدنجوی طبس تیم‌های امدادی تخصصی معدن امدادرسانی به ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C این معدن را بلافاصله آغاز کردند، اما به دلیل حجم بالای گاز متان، ابتدا باید تخلیه گاز در تونل‌های ورودی بلوک C انجام می‌شد که با پیشروی تیم‌های امدادی به داخل معدن در عمق زمین مرحله به مرحله تخلیه گاز در دستورکار قرار گرفت.

عملیات امدادرسانی در تاریکی شب و در عمق ۲۵۰ بلوک C معدن ادامه داشت و در شب گذشته هم پیکر چهار کارگر دیگر معدن از تونل خارج شد و تعداد جانباختگان این حادثه به ۳۵ نفر رسید.

براساس آخرین آمار اعلامی از سوی استاندار خراسان جنوبی در حدود ساعت ۱۰ صبح امروز، شمار فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۳۸ نفر رسیده و ۱۴ نفر دیگر همچنان در بلوک C محبوس هستند.

بنا بر اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هنوز مشخص نیست عملیات امدادی تا چه زمانی طول بکشد. اگر گاز تخلیه شده جایگزین نشود چون در این منطقه گازها به صورت ذخیره بالقوه وجود داشته است، شاید تا پایان امشب عملیات امداد به پایان برسد.

بنا بر اعلام آمار رسمی، اسامی ۱۴ محبوسی این حادثه به شرح ذیل است.

فرهاد پیرزاد
سیدعلی عرب
حسن پیرزاد
علی‌محمد رجبیان
جواد بهمدی
ناصر علی‌نیا
محمدجواد بهشتی‌زاده
محمد کیانی
محمود توکانلو
عباس همت‌آبادی
مصطفی حسن‌زاده
احسان دهشیبی
غلامرضا پروین
مهدی حسینان

گفتنی است، کم‌سن‌ترین معدنچی متولد ۷۹ و مسن‌ترین معدن‌کار متولد‌ ۴۹  است. بیشتر‌ فوت‌شدگان متولد دهه ۶۰ هستند. در پی این حادثه، در خراسان جنوبی سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

 

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از