حالت تاریک
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

آمار بالای معلولیت بینایی در برخی روستاهای نهبندان

آمار بالای معلولیت بینایی در برخی روستاهای نهبندان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: آمار معلولیت بینایی، کم‌بینایی و شب کوری در برخی روستاهای نهبندان بالا است که طبق پژوهش انجام گرفته ازدواج های فامیلی عامل بروز آن ذکر شده است.

به گزارش خاورستان، حشن شرفی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت اظهار کرد:در حال حاضر آمار پشت نوبت مستمری بهزیستی به صفر رسیده که نشان دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم است و سال گذشته ۶ میلیارد ریال به اعتبار ماهانه مستمری، به اعتبارات استان افزوده شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه به جامعه هدف پرداخت می‌شود و مددجویان این نهاد برای یک بار می‌توانند تعرفه های آب، برق و گاز رایگان استفاده کنند.

شرفی با اشاره به اهمیت پیشگیری از معلولیت ها گفت: از همین رو برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می شود از همین رو ۳۲ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۸۱۹ نفر در مراکز اقامتی پذیرش شدند، افزود: در سال گذشته برای ۱۸۴ نفر معتاد بهبود یافته ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در استان نیز بیان کرد: سال گذشته هزار و ۶۱۲ نفر یارانه مشاوره دریافت کردند.

شرفی در پایان گفت: از کودکان ساکن در روستا که دارای معلولیت جسمی شدید بوده اما از شرایط ذهنی مطلوبی برخوردار هستند، حمایت می شود.

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از