حالت تاریک
آمار جانباختگان معدنجو طبس به ۳۵ نفر رسید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

آمار جانباختگان معدنجو طبس به ۳۵ نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: پیکر چهار کارگر شب گذشته از معدن بیرون آمد و به این ترتیب آمار جانباختگان حادثه معدنجو به ۳۵ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی‌ آخوندی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با احتساب آمار مصدومین و جانباختگان، هنوز ۱۴ نفر دیگر در بلوک C معدن محبوس هستند.

وی ادامه داد: تیم‌های تخصصی با تقویت مکش‌ها و تخلیه گاز مرحله به مرحله داخل تونل پیش می‌روند تا متوفیان و پیکرهای کارگران به بیرون منتقل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بتدریج این‌ کار ادامه پیدا خواهد کرد تا تمامی کارگران به بیرون کشیده شوند. 

آخوندی در ادامه بیان کرد: تمام اقدامات با رعایت اصول تخصصی و ایمنی و توسط افراد متخصص HSE در حال انجام است لذا کار زمانبز است و تک تک این مراحل نیاز به یکسری برنامه‌‌ریزی و اقدامات داخلی دارد و عملیات امدادی نیز تا پایان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: پیکر تمامی متوفیان تحویل پزشکی قانونی می‌شود.

قابل ذکر است؛ حادثه انفجار دو بلوک معدن شرکت معدنجوی طبس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در وهله نخست تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون کشیده شد و با ادامه عملیات این آمار به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم در بلوک نخست رسید.

عملیات امدادی بلوک دوم نیز عصر روز گذشته در دستور کار قرار گرفت و مرحله به مرحله با تخلیه گاز پیش رفت. با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، هنوز عملیات امدادی در حال انجام است.

تاکنون تعدادی فوتی معدنجو طبس به ۳۵ نفر رسیده و ۱۴ نفر هنوز در معدن دوم محبوس هستند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از