حالت تاریک

دانشگاه بیرجند میزبان هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران

دانشگاه بیرجند میزبان هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران

هفدهمین دوره کنفرانس آمار ایران به صورت حضوری و غیرحضوری در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، ابوالفضل اکبرپور  معاون دانشگاه بیرجند در هفدهمین کنفرانس ملی آمار ایران گفت: علم آمار کاربردهای مختلفی در اقتصاد، مهندسی و مدیریت دارد، یکی از روش‌های مدیریت اطلاعات استفاده از علم آمار است.

وی افزود: آمار و برنامه‌ریزی ابزار لازم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

معاون دانشگاه بیرجند بیان کرد: امروزه برای داشتن یک برنامه خوب، وجود یک نظام آماری مطلوب شفاف و پاسخگو اهمیت بسیار زیادی دارد و همچنین میزان توسعه یافتگی کشورها ارتباط تنگاتنگی با جامعه آماری دارد. 

در ادامه یدالله واقعی دبیر کنفرانس ملی آمار ایران  هم در این همایش گفت: هفت نفر از اندیشمندان آمار از دانشکده‌های مختلف چه در داخل ایران و چه سرآمدان آموزشی خارج از کشور به صورت مجازی با ما در این جلسه همراه هستند.

در ادامه  عبدالله راسخ رئیس هیئت مدیره انجمن نیز گفت :خوشبختانه بعد از چند سال که رتبه انجمن به "B" تنزل پیدا کرده بود ، اکنون با تلاش همکارانم در سالهای 1400 و 1401 رتبه انجمن به "A"  بازگشت. 

وی همچنین به عملکرد انجمن در جهت ارتباطگیری با سایر نهادهای آموزشی و پژوهشی و همچنین ارتباط سازی بیشتر با انجمن‌های همراه اشاره کرد و این را نقطه قوت انجمن آمار ایران دانست. 

غلامرضا گودرزی رئیس مرکز آمار ایران در طی این جلسه که به صورت ویدئویی با اعضاي این همایش ارتباط گرفت و گفت: موضوع آمار، موضوع بسیار مهمی است که در تصمیم گیری‌ها نقش بسزایی دارد.

وی افزود: مرکز آمار ایران به همت تمامی همکارانش کرده که یک رویکرد منصفانه و بدون وابستگی به دولت‌ها داشته باشد که ما در اینجا آمار رو حق تمامی مردم می‌دانیم.

گودرزی عنوان کرد: که تولید آمار برنامه‌ریزی شده و آمار مرتبط جزو وظایف اصلی مرکز ما محسوب میشود و نظام آماری باید یک نظام منسجم و به هم وابسته باشد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از