حالت تاریک
مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌جنوبی تاکیدکرد:

آموزش قوانین مهم‌ترین اصل در کاهش تخلفات

آموزش قوانین مهم‌ترین اصل در کاهش تخلفات

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی گفت:اگر به مدیران مشاوره و راهنمایی‌های قانونی لازم را بدهیم بی شک تخلفات نیز کاهش خواهد یافت و اصل نیز بر پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حاجی‌نژاد در دیدار با رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان این مطلب ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده گفت: شفافیت مالی و انضباط مالی خیلی مهم است، و آمادگی آموزش های صیانت بخش توسط دیوان محاسبات برای دستگاه اجرایی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات در کنار مجموعه‌ها و دستگاه‌ها و یاری‌رسان مدیران پاکدست و خدوم است، گفت: با تمام قدرت در مقابل فساد می‌ایستیم و تلاش می‌کنیم با استفاده از ابزار نظارتی دیوان حرکت استان را در جهت پیشرفت و تعالی شتاب دهیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌جنوبی تاکید کرد: البته هر کجا تضییع بیت المال رخ دهد با قدرت و بدور از چشم پوشی از تخلف و جرم ورود پیدا می‌کنیم و از همه ظرفیت‌های قانونی در این عرصه استفاده خواهیم کرد.

حاجی‌نژاد با تأکید بر اینکه هدف این است که نظارت در خدمت توسعه خراسان جنوبی قرار گیرد، بیان کرد: استان ما یک عقب افتادگی تاریخی دارد که باید جبران شود.

وی تصریح کرد: مجموعه دیوان محاسبات به آموزشی عالی به خصوص دانشگاه فرهنگیان نگاه مثبتی دارد و این دانشگاه رسالت سنگینی برعهده دارد زیرا افرادی را آموزش می دهد که تربیت نسل آینده را برعهده دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:تحول خوبی در دانشگاه فرهنگیان اتفاق افتاده است، فضای خوبی در دانشگاه فرهنگیان استان حاکم است که نیازمند کمک و همراهی بیشتر است.

حاجی‌نژاد با اشاره رسالت و اهداف دیوان محاسبات افزود، هدف دیوان محاسبات نظارت اثر بخش، کارآمد و پیشگیری از خطا هاست تا مچ‌گیری باشد.

وی عنوان‌کرد: دیوان محاسبات وضعیت دستگاه اجرایی استان را درک می کند و هدفش جلوگیری از تضییع بیت المال و پیشگیری از عدم رعایت قوانین است.

وی با بیان اینکه نظارتی که برای توسعه استان نباشد نظارت نیست،افزود:دیوان محاسبات در برای پیشرفت و توسعه استان در کنار دستگاه ها اجرایی است.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات در کنار مدیران و دستگاه های که برای توسعه استان و حل مشکلات تلاش می کنند است و خود را محرک دستگاه اجرای می داند نه ترمز دستگاه اجرایی باشد.  

دکتر اکبری مطلق رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و انتصاب مدیرکل، از حمایت‌های مجموعه دیوان محاسبات از دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد.

وی در ادامه به معرفی اجمالی پردیس های استان و اقدامات صورت گرفته در دوسال اخیر پرداخت.

اکبری مطلق ضمن بیان ظرفیت و مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: دانشگاه فرهنگیان در آموزش عالی رسالتی مهم دارد چرا که انسان‌هایی تربیت می‌کند که به طور مستقیم در تربیت نیروی انسانی جامعه و نسل‌های آینده نقش موثری خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از