حالت تاریک
سرپرست هلال‌احمر سرایان خبر داد؛

اجرای‌۶ کاروان سلامت هلال‌احمر در مناطق کم‌برخوردار سرایان

اجرای‌۶ کاروان سلامت هلال‌احمر در مناطق کم‌برخوردار سرایان

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان از بهره‌مندی نیازمندان از خدمات شش کاروان سلامت طی یکسال اخیر در این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، عمادالدین خزاعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر سرایان در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: امسال ۷۳ نیروی جدید در واحد جوانان این شعبه عضو شدند.

وی افزود: طی یکسال اخیر طرح دادرس در ۱۱ مدرسه این شهرستان اجرا شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان گفت: اعزام هفت نفر از جوانان به مشهد مقدس برای شرکت در طرح ملی قدم به قدم در مسیر بهشت، اعزام هفت نفر از جوانان طرح از حرم تا حرم به عتبات عالیات، اعزام دو نفر از اعضای کانون دانش‌آموزی، پنج نفر از کانون طلاب و سه نفر از کانون جوانان به اردوهای راهیان نور، کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات صورت گرفته در واحد جوانان این شعبه به شمار می‌رود.

خزاعی با اشاره به برگزاری آزمون ارتقای درجه و کسب بالاترین قبولی در استان با شرکت ۲۴ نفر، تصریح کرد: مانور گمشدگی در کویر سه قلعه، مانور زلزله، اسکان اضطراری، زلزله فرضی آرین شهر و مانور زلزله در مدارس شهرستان از جمله اقدامات واحد امدادونجات است. 

وی بیان داشت: همچنین مانور خروج ایمن در آتش‌سوزی با شرکت هزار نفر، جذب ۱۷ نفر از نجاتگران به صورت شرکتی، دوره بازآموزی اسکان ویژه نجاتگران و امدادگران ۴۰ نفر و پوشش ۳۰ حادثه توسط پایگاه‌های امدادونجات در شهرستان سرایان اجرا شده است. 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان اضافه کرد: ۲۳۰ نفر نیز در سال ۱۴۰۲ در واحد داوطلبان مشغول به فعالیت شده‌اند و به نوعی حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان به شمار می‌روند.

خزاعی با اشاره به همت خیران و داوطلبان در اجرای برنامه‌های گوناگون در جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان، بیان داشت: برپایی ۱۶ ایستگاه سلامت با ۶۲۴ بهره‌ور، برگزاری شش کاروان سلامت با ۱۳۴ نفر بهره‌ور و با اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، کمک به عزتمندان در قالب طرح مددکاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، توزیع ۹۷۲ سبد غذایی به ارزش ۴ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال، توزیع ۲ هزار و ۹۹۰ بسته غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال، توزیع ۵۷ سبد بهداشتی به ارزش ۲۸۵ میلیون ریال از اقدامات واحد داوطلبان این شعبه بوده است. 

وی ادامه داد: اهدای خون ۲۷۰ داوطلب به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی طی ۵ مرحله از جمله خدماتی است که توسط واحد داوطلبان به جامعه هدف ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان گفت: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در مجموع ۳۴۵ نفر در دوره‌های کمک‌های اولیه، مهارت‌های داوطلبی، مخاطرات، تخصصی مخابرات و ارتباطات رادیویی، آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه، پویش غرق نشویم شرکت کردند.

خزاعی خاطرنشان کرد: دیوار بهسازی محوطه ساختمان اداری و اجرای پیاده‌رو و باغچه در این مکان به ارزش ۶ میلیارد ریال، اجرای طرح انتقال گاز تا پایگاه شهید محبوبی سرایان، لوله‌کشی گاز داخل ساختمان پایگاه سرایان، تعویض و تجهیز درب و پنجره‌ها به ارزش یک میلیارد ریال نیز در جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان انجام شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از