حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

احداث مدارس طرح نهضت‌ملی مسکن سریعتر آغاز شود

احداث مدارس طرح نهضت‌ملی مسکن سریعتر آغاز شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جبران بخشی از کمبود سرانه فضای آموزشی هر چه سریعتر احداث ۲۷ مدرسه در سایت‌های مسکن استان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در شورای اداری استان موافقت خود را با اینکه شهرداری‌های استان بر اساس ضوابط اعلامی کمیسیون ماده ۵ و دفتر امور شهری استانداری مجور بهره‌برداری پنج درصد فضاهای آموزشی را به صورت رایگان به ادارات آموزش و پرورش بدهند، اعلام کرد.

وی همچنین با تعیین تکلیف تغییر کاربری عیان ساختمان آزمایشگاه جابربن حیان شهر بیرجند با همکاری شهرداری و دفتر امور شهری استانداری موافقت کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون شهرداری‌ها تا سه درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی خود را باید به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

قناعت بیان کرد: برای جبران بخشی از کمبود سرانه فضای آموزشی و تامین زیر ساخت‌های آموزشی در طرح نهضت ملی مسکن هر چه سریعتر عملیات اجرایی ساخت ۲۷ مدرسه در سایت‌های مسکن استان آغاز شود.

جذب ۱۳۰ میلیارد تومانی کمک خیران مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان به طور میانگین ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که از میانگین سرانه آموزشی کشور با ۵.۵ مترمربع بالاتر است، اما در استان مشکلات نقطه‌ای داریم و این سرانه در شهرستا بیرجند ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

حامد رخسارپور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹ مدرسه دوشیفت در بیرجند داریم، افزود: اکنون ۱۲۰ کلاس درس نیمه‌تمام در شهرستان بیرجند داریم که تلاش می‌شود با اعتبارات دولتی و خیری به نتیجه برسانیم تا بخشی از معضلات کمبود فضای آموزشی در این شهرستان حل شود.

رخسارپور با بیان اینکه ۲۰ کلاس درس تا ابتدای مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد شد، ادامه داد: سال گذشته در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی مقرر شد  ۲۷ مدرسه به صورت مشارکتی در ۲۷ سایت‌های مسکن ملی استان ساخته شود که تفاهم‌نامه آن در مرحله امضاء است.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته‌ایم که نسبت به سال قبل که این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بوده، رشد بیش از ۵۰ درصد جذب اعتبار خیری را نشان می‌دهد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از