حالت تاریک
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف:

احیای بیمارستان شهید رحیمی حق مردم است

احیای بیمارستان شهید رحیمی حق مردم است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به این که ۵۱ درصد جمعیت استان کارگری هستند احیای بیمارستان شهید رحیمی بیرجند برای ارائه درمان شایسته مطالبه به‌حق مردم است.

سید حسن هاشمی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: مدیر کل مستقیم تامین اجتماعی و دو نفر از مدیران ارشد تامين اجتماعي در بیرجند حضور داشتند امکانات دو بیمارستان را بررسی کردند با مردم هم گفتگوهایی داشتند.

وی تاکید کرد: آن چه خواسته مردم است و به حق هم هست این است که با توجه به این که ظرفیت اسمی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) ۱۵۰ تختخواب است و ظرفیت بیمارستان شهید رحیمی بیرجند ۳۲ تخت بوده که ۴۲ تخت فعال بوده است و مجموع این دو از آن‌چه که دوستان گفته اند بالاتر است ‌.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار مردم این است که این ظرفیت اسمی محقق شود که به طور قطع بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) جوابگو نیست چون بیمارستان حضرت ابوالفضل متخصص ندارد به این لحاظ ضریب اشغال آن در سال‌های اخیر کاهش یافته است طوری که در سال ۹۷ ضریب اشغال هر دو بیمارستان قابل قبول بوده و سال به سال به جای این که ضریب اشغال بالا رود ولی افت کرده و این نشان می‌دهد که مشکلاتی وجود دارد و باید برطرف شود.

هاشمی تصریح کرد: به طور قطع با مدلی که دوستان پیش می‌روند مشکل رفع نخواهد شد و ظرفیت پزشک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها باید تامین شود که ان‌شالله اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی در بازدیدی که از بیمارستان شهید رحیمی انجام شد خواسته ما و مردم بر این است که این بیمارستان احیا شود و تمام تلاشمان را می‌کنیم و امیدوار هم هستیم در گزینه‌های مسئولان است و به دنبال این موضوع هستیم .

هاشمی ادامه داد: با توجه به این که ۵۱ درصد جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند این حق مردم است که از درمان شایسته‌ای بهره‌مند شوند مشاهده می‌شود که بیمارستان‌های تامین اجتماعی در این سطح نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در اقصی نقاط استان با پراکندگی‌های موجود مشکلات درمانی داریم و تمام تلاش ما براین است که بیمارستان احیا شود و تمام تلاشمان را انجام می دهیم. 

به گفته وی در حال حاضر بیمارستان شهید رحیمی پلی‌کنیک شده و امیدواریم که به حالت قبل برگردد و همانطور که در صحبت‌های مسئولان گفته شده به عنوان مسئله دوم به آن پرداخته خواهد شد که اگر انشالله تلاش شود به این منظور واصل خواهیم شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیمارستان حضرت ابوالفضل درسته ۹۴ تخت فعال بوده اما ظرفیت اسمی آن ۱۵۰ تخت است و باید ۴۲ تخت‌ بیمارستان شهید رحیمی به آن اضافه شود و آن چه الان در بیمارستان حضرت ابوالفضل اتفاق می افتد ۱۴۰ تخت است و بنابراین با الفاظ نباید بازی کنیم و باید به این نکته توجه کنیم که حق مردم ما این است که ۲۰۰تخت را در بیمارستان تامین اجتماعی فعال داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: جمعیت کارگری رو به افزایش است و معادن استان فعال شده و سایت نهضت ملی مسکن اتفاق افتاده و جوانی جمعیت را داریم و به طور قطع دو بیمارستان هم در ۱۰ سال آینده جوابگو نخواهد بود.

وی با اشاره به این که مشکل بیمارستان تامین اجتماعی کادر درمان بوده نه مسائل دیگر تاکید کرد: با تامین هیات علمی و پزشکان متخصصان امکان این که در هر دو بیمارستان ظرفیت ۱۰۰ درصد شود به شرط این که کادر درمان تکمیل شود وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از