حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

ادارات زمان اجرایی پروژه‌ها را سرعت دهند

ادارات زمان اجرایی پروژه‌ها را سرعت دهند

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی با مبادله هر چه سریعتر موافقت‌نامه‌ها در کوتاه‌ترین زمان، روند اجرای پروژه‌ها را تسریع نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی استانداری جواد قناعت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بر پرهیز از تعریف پروژه جدید و لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان تأکید کرد و گفت: در تعریف پروژه‌ها به اولویت‌های شهرستان‌ها توجه ویژه شده و تکمیل زیرساخت‌ها هم مدنظر بوده است.

وی به سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‌ها و برخی بخش‌های استان در طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: مصوبات این سفرها تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ ضمن ابلاغ، تخصیص اعتبار هم گرفته است.

به گفته وی؛ در حال حاضر اعتبارات مصوبات سفرهای استاندار به شهرستان‌ ها در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ و سال جاری ابلاغ شده و منتظر تخصیص اعتبارات آن هستیم.

استاندار بیان کرد: اعتبارات اعتباری از جمله ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده بتدریج در طی سال ابلاغ خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی با استقرار دولت سیزدهم و انجام کارهای جهادی مدیران و برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفت، به کارگاه سازندگی و عمرانی تبدیل شده، افزود: پروژه‌های بزرگ و فراملی در سطح استان در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: دولت سیزدهم در حوزه‌های زیرساختی در خراسان جنوبی اقدامات بزرگی از جمله عملیات ابر پروژه راه آهن، اجرای انتقال آب از دریای عمان، انجام پروژه بزرگ اتصال استان به خط گازی دشتک زابل، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت، باند دوم جاده، مسکن ملی و غیره را آغاز کرد و در حال اجرا است.

به گفته وی؛ موضوع پروژه راه آهن را حتی رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود اشاره کردند، اما عده‌ای نمی‌خواهند ببیند و این موضوع را کمرنگ جلوه می‌دهند.

استاندار با بیان اینکه اجرای پروژه فراملی راه آهن تحول اقتصادی بزرگی در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: هر ۱۵ قطعه این پروژه بزرگ زیرساختی در استان فعال است و چهار ایستگاه راه آهن در نهبندان، قاین، سربیشه و بیرجند دارد که سه ایستگاه آن تیپ ۲ و ایستگاه بیرجند هم تیپ یک است.

قناعت تأکید کرد:باید همه کمک کنند با استقرار دولت چهاردهم، سرعت و شتاب این پروژه‌های زیرساختی در سطح استان کند نشود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی قبل از دولت سیزدهم ۱۳ مورد بوده که در دولت سیزدهم به ۳۱ پروژه رسیده‌ است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۱۸ پروژه مجوز سرمایه گذاری خارجی گرفته‌اند که اکنون هشت پروژه آن فعال است.

استاندار با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی حائز رتبه برتر کشوری شده، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مبادله موافقت‌نامه‌ها اقدام کنند تا سریعتر وارد فاز اجرایی این پروژه‌ها شویم.

قناعت تأکید کرد: برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه امسال مهلت است لذا انتظار می‌رود در فرصت باقی‌مانده شاهد جذب صددرصدی این اعتبارات در استان باشیم.

وی با تأکید بر لزوم نظارت کامل بر حُسن اجرای بموقع پروژه‌های عمرانی استان، یادآور شد: کسری اعتبارات هزینه‌ای هم طبق رروال گذشته تا پایان سال جبران خواهد شد.

استاندار در پایان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا مطالبات معوقه چندین ساله خود به جراید و روزنامه‌ها را سریعتر و قبل از هفته دولت امسال پرداخت کنند و افزود: این امر در ارزیابی جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران لحاظ خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از