حالت تاریک

اعضای هیات منصفه مطبوعات خراسان جنوبی معرفی شدند

اعضای هیات منصفه مطبوعات خراسان جنوبی معرفی شدند

اعضای هیات منصفه مطبوعات خراسان جنوبی صبح امروز چهارشنبه (۲۰ دی) با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان قضایی و مطبوعاتی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت الاسلام علی موحدی‌راد امروز در نشست هیئت منصفه مطبوعات خراسان جنوبی اظهار کرد: قاضی برخی مواقع نمی‌تواند با استدلال بر نظرات کارشناسان رای صادر کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث رسیدگی به جرایم سیاسی، قانون‌گذار به جهت حمایت از اصحاب رسانه هیئت منصفه تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: گاهی شاید مطالب خبرنگاران با ذائقه مدیران همخوانی نداشته باشد و آن مدیر از خبرنگار شکایت کند، در این موارد قاضی برای اینکه به نتیجه مطلوب برسد و حقیقت برای او کشف شود و در راستای حمایت از خبرنگاران، از نظرات هیات منصفه بهره می‌گیرد.

وی افزود: معتمدین شهرها به عنوان هیئت منصفه در کنار قاضی هستند تا مشخص شود خبر مستحق مجازات است یا نه و یا تخفیفی بر آن در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران مطالبه‌گر به جای حمایت نباید سرکوب شوند، افزود: کسی که از جامعه دفاع کند نباید حق او ضایع شود لذا هیئت منصفه باید نظر دهد ولی نظر او موضوعیت ندارد و مقام قضایی برای رای نهایی می‌تواند خلاف نظر هیئت منصفه رای صادر کند.

وی تصریح کرد: قاضی معمولا نظر هیئت منصفه را رد نمی‌کند اما الزامی هم برای تمکین به رای آنها ندارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اضافه کرد: در استان جرائم مطبوعاتی نداریم و یا خیلی کم است، اما چون جرم سیاسی خیلی مهم است قانون‌گذار در دادگاه کیفری استان به موارد رسیدگی می‌کند.

در پایان این نشست احکام اعضای هیات منصفه مطبوعات خراسان جنوبی به حجت‌الاسلام احمد رضایی، ابوالفضل نوفرستی، سید محسن موسوی، حسین یوسفی، محمد مهدی دیانی، غلامرضا اشرفی، سید غلامرضا ابطحی، محمدعلی طالبی، مهدی جعفری، حسین خسروی چاهک، محمد عرب، زینب رمضانی، فهیمه زنگویی و زهره روستا اعطا شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از