حالت تاریک
در هفته دولت انجام می شود؛

افتتاح ۱۳ پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی

افتتاح ۱۳ پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از بهره برداری ۱۳ پروژه در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی در استان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش خاورستان، علیرضا نصرآبادی امروز شنبه در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: در دو ساله اخیر ۲۰۰ سازه آبخیزداری با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان با برخورداری ۱۸۷ روستا و ۲۵۰ منبع آبی به بهره‌برداری رسیده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: در این راستا اجرای پروژه های آبخیزداری توسط قرارگاه امام حسن (ع) با اعتبار 2 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای سطح اجرایی یک میلیون و ۷۰۰ هرار هکتار طی سه سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت برای اولین‌بار پروژه‌های آبخیزداری از محل اقدام ملی محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۰ با اعتبار  ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی در دو سال اخیر دولت سیزدهم، افزود: این طرح با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و بهره‌مندی تعداد ۳۷ روستا و پنج شهر با جمعیت ۹۵ هزار نفر بوده است.

 وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون اصله نهال برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تولید شده است، گفت:  تعداد نهالستان‌های فعال از سه به ۲۲ نهالستان در سطح استان افزایش پیدا کرده است.

 نصرآبادی عنوان کرد: کاداستر اراضی ملی بیش از پنج میلیون هکتار و کسب رتبه برتر کشور  (دوبرابر ۱۰ سال گذشته) در دو سال دولت سیزدهم اجرا شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: همچنین در این مدت هزار و ۳۵ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تأمین شده و رتبه برتر استان در تامین زمین را کسب کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: تخصیص زمین پست ۴۰۰ کیلو وات شهرستان نهبندان اقدام زیربنایی و شاخصی در سطح استان انجام شده است.

نصرآبادی از افتتاح ۱۳ پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۹۱۸ خانوار از مزایای این پروژه‌ها برخوردار می شوند، اضافه کرد: با اجرای این پروژه ها ۶۸ روستای استان از مزایای این پروژه ها بهره‌مند شده و ۵۶ رشته قنات استان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از