حالت تاریک
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش ۷۰ درصدی صادرات از گمرکات خراسان جنوبی

افزایش ۷۰ درصدی صادرات از گمرکات خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۷۰ درصدی کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمد کوهگرد در جمع خبرنگاران گفت: کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال از نظر ارزشی ۱۲۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۷۳۹ دلار و از نظر وزنی ۳۹۲ هزار و ۵۵۶ تن بوده است.

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۷۰ درصد و از لحاظ وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآور شد: از این مقدار کالای صادراتی صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال تعداد یک هزار و ۲۹۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۳۴ دلار و به وزن بالغ بر ۱۷۵ هزار و ۸۱۷ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ارزش و وزن تغییری نداشته و مشابه سال گذشته است.

کوهگرد افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی‌جات، سیمان کاشی و سرامیک، هیدروکربن سبک، قیر و مصنوعات پلاستیکی بود.

وی بیان داشت: عمده این اقلام به کشور افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شد.مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به میزان صادرات ماده ۱۱۶(کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) در دو ماهه امسال گفت: تعداد پروانه ارائه شده ۲ هزار و ۶۷۷ فقره به ارزش ۹۸ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۵۰۵ دلار و به وزن بیش از ۲۱۶ هزار و ۷۳۹ تن بود.

کوهگرد ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۷۵ درصد، از نظر ارزش ۱۲۰ درصد و از نظر وزن ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
 
وی اضافه کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای و غیر بود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی تصریح کرد: در دو ماهه امسال ۶ هزار و ۸۳۷ دستگاه کامیون به ارزش ۲۴۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۴۱ دلار و وزن ۱۷۶ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۹۵ تن شامل شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی، کانتینر خالی مستعمل، کود شیمیایی و غیره از کشور ترکیه امارات متحده عربی فدراسیون روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد..

کوهگرد خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۹۶۵ درصد از نظر ارزش ۷۷۰ درصد و از نظر وزن هزار۹۰ درصد افزایش داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از