حالت تاریک
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی:

کار بانک‌های دولتی و خصوصی باید متوازن باشد

کار بانک‌های دولتی و خصوصی باید متوازن باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خواستار توازن در کار بانک های دولتی و خصوصی استان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، مهدی جعفری در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان در سال جاری گفت: بانک های استان را تحت عنوان یک مشت واحد می شناسیم و تنها از این طریق می توانیم مسیر توسعه را برای مردم استان بگشاییم.

وی تصریح کرد: همه مسایل سیاسی، اجتماعی و... در رشد و ارتقای جایگاه اقتصاد کشور تأثیر گذار است، بنابراین از انجام سیاست های اشتباه در این خصوص باید به دلیل تأثیر آن خود داری کنیم.

به گفته وی؛ وقتی بانکی به تکالیف خود به درستی عمل نکند، حوزه های دیگر هم از آن تأثیر می پذیرند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری با تأکید بر اینکه بانک های دولتی و خصوصی باید به صورت متوازن کار کنند، متذکر شد: بانک های خصوصی با توجه به اینکه از منابع استان استفاده می کنند، باید به تکالیف خود به خوبی عمل کنند.

جعفری با بیان اینکه پیشرفت بسیار خوبی از اردیبهشت ماه سال 1403 در پرداخت تسهیلات داشته ایم، گفت: پرداخت تسهیلات تبصره 18 را با 42 درصد تحویل گرفته ایم و در مدت زمان گذشته 12 درصد در این خصوص رشد داشته ایم.

به گفته وی، در پرداخت تسهیلات جزء 3 تبصره 18 که تنها تا پایان خرداد مهلت داریم، دچار عقب ماندگی هستیم که با افزایش ساعت کاری باید از برگشت تسهیلات در این زمینه جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها باید بعد از جزء 3 تبصره 18 بر روی پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری تمرکز کنند که البته در سال جاری رشد خوبی در این خصوص داشته ایم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری تصریح کرد: بانک های خراسان جنوبی باید با اهتمام ویژه خود تلاش کنند تا صف انتظار در این زمینه کاهش یابد.

جعفری تأکید کرد: صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی به عنوان بانکی که بیشتری پرداخت تسهیلات را در این زمینه در استان داشته، انتخاب شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از