حالت تاریک
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی خبر داد:

افزایش 20 درصدی تصادفات در خراسان‌جنوبی

افزایش 20 درصدی تصادفات در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۸ هزار و ۶۵۷ فقره تصادف در یک سال گذشته در خراسان جنوبی رخ داده است که این آمار افزایش ۲۰ درصدی تصادفات را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، حسن شجاعی‌نسب فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: امنیت یک نیاز اساسی، راهبردی و زیرساختی است. امروز انتظامی کشور در کنار سایر نهادها و سازمان ها تلاش دارد در امنیت عمومی، مسئول و موثر باشد.

وی با بیان این‌که در کنار مردم و همراه مردم به‌دنبال ایجاد پلیس جامعه محور هستیم، گفت: ماموریت همکاران ما در فراجا از مرز تا عمق کشور گسترده است مدافعان امنیت در جای جای کشور جان خود را فدای امنیت می‌کنند.

شجاعی‌نسب بیان‌ کرد: امسال هفته انتظامی امسال با عنوان «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» از 13 تا ۱۹ مهر نام‌گذاری شده تا طی این هفته، ۷۰ برنامه در مرکز استان و ۳۰۰ برنامه در کل استان داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌کرد: هفته انتظامی امسال با دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها آغاز می‌شود و عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

شجاعی‌نسب افزود: دیدار و تکریم شهدای جانبازان، ایثارگران و بازنشستگان؛ حضور در نماز جمعه و ارتباط مستقیم با مردم و میزخدمت از دیگر برنامه‌های هفته فراجا است.

وی به صبحگاه مشترک مسئولان، فرماندهان و فعالین حوزه امنیت در ستاد و شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآورشد: تکریم خانواده شهدا، نخبگان و همکارانی که در امنیت تلاش می‌کنند از دیگر برنامه‌ها است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به حضور کارشناسان انتظامی در مدارس، دانشگاه‌ و مساجد اشاره کرد و گفت: تکریم از سربازان، مشاوره به مردم، افتتاح طرح‌های عمرانی، ضیافت همکاران و خانواده‌های آنها از دیگر برنامه‌های مهم این هفته است.

شجاعی‌نسب بیان‌ کرد: در یک سال گذشته مرکز شبانه‌‌روزی پلیس ۱۱۰ ، ۲۹۸ هزار تماس مردمی را پاسخگو بوده است.

وی به سامانه ۱۹۷ به‌عنوان سامانه‌ای که به عملکرد پلیس نظارت دارد اشاره کرد و گفت: خلأها و مشکلات طی این سامانه مورد بازرسی قرار می‌گیرد از این رو ۱۵ هزار و ۲۹۲ تماس مردمی طی این سامانه داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به صدور بیش از ۵۰ هزار جلد گذرنامه اشاره کرد و افزود: این افزایش ۸ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و در اربعین سال جاری ۱۵ هزار و ۶۵۴ فقره گذرنامه زیارتی پنج ساله با کمترین قیمت برای مردم در خراسان جنوبی صادر شد.

شجاعی‌نسب افزود: چهار هزار و 757 فقره گذرنامه منقضی شده تمدید اعتبار شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی به خدمت‌رسانی به 335 هزار و ۸۰۰ نفر زائر پاکستانی در حوزه انتظامی، ترافیکی و پذیرایی اشاره کرد و افزود: در کشور ۹۰۰ هزار گذرنامه زیارتی صادر شد که ۶۰۰ هزار گذرنامه غیر حضوری و از طریق نرم‌افزار «پلیس من» صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به بازدید نه هزار و ۹۴۲ صنف در خصوص رعایت اصول انتظامی اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۲۹۰ صنفی که ممکن است اصول انتظامی رعایت نکردند را تذکر دادیم، 650 فقره تعهد و ۷۰۴ اخطاریه صادر کردیم.

شجاعی‌نسب افزود: هم چنین ۲۲۱ صنف به اخطار انتظامی توجه نکردند پلمپ و ۹۳۷ فقره شکایت را مورد بازرسی قرار دادیم.

وی به ۱۸ هزار و 681 گواهینامه اشاره کرد و گفت: دو هزار و 326 صدور دفترچه و تمدید داشتیم؛ ۴۸ هزار و ۷۷۰‌شماره گذاری خودرو و موتور سیکلت صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به مراجعه ۲۶ هزار و ۲۲۶ نفر به مرکز مشاوره اشاره کرد و افزود: ۸۲ درصد مراجعات منجر به مصالحه شده است.

شجاعی‌نسب افزود: پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی نیز در امر مقابله با جنایت چهار هزار و ۶۹۶ صحنه جرم را کارشناسی علمی کردند و همچنین پنج هزار و ۵۷۴ نفر متهم و مظنون نیز انگشت نگاری شده‌اند.

وی به بررسی اصالت ۲ هزار خودرو و موتور سیکلت اشاره کرد و گفت: در حوزه بکارگیری جوان در خدمت سربازی، چهار هزار و ۸۹۶ نفر به خدمت اعزام شدند و دو هزارو 521 نفر مجوز خروج از کشور در اربعین امسال گرفتند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به اعطای گواهی مهارت به ۴۲۱ نفر از سربازان اشاره کردو یادآورشد: این افراد نفری ۱۵۰‌میلیون تومان تسهیلات دریافت و وارد بازار کار شدند.

افزایش 12 درصد سرقت‌های خرد

شجاعی‌نسب اظهار کرد: در حوزه سرقت‌های خرد افزایش ۱۲ درصدی را در استان شاهد هستیم که در این راستا، سه هزار و ۵۰۷ نفر سارق در طول یک سال گذشته دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی خاطرنشان‌ کرد: در یک سال گذشته چهار هزار و ۲۴۱ فقره پرونده سرقت را کشف کردیم که همچنان بر مشارکت مردم و شهروندان عزیز استان در حفظ و حراست از اموال شخصی شان تأکید داریم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به اجرای ۲۶ مرحله طرح مقابله‌ با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۶۳۸ دستگاه خودروی مرتبط با حمل و توزیع کالای قاچاق را توقیف و سه هزار و ۸۰۹ متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

شجاعی‌نسب ادامه‌داد: همچنین چهار میلیون و ۹۲۳ هزار و ۹۳۵ فرآورده‌های نفتی نیز کشف شده است.

افزایش 20 درصدی تصادفات در خراسان‌جنوبی

وی بیان‌کرد: ۱۸ هزار و ۶۵۷ فقره تصادف در یک سال گذشته در خراسان جنوبی رخ داده است که این آمار افزایش ۲۰ درصدی تصادفات را نشان می‌دهد و فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی ۲۴ نیز افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی اضافه‌کرد: همچنین در یک سال گذشته ۷۸ میلیون و ۱۰۴ هزار تردد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی انجام شده است که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

اعمال قانون بیش از یک میلیون راننده

شجاعی‌نسب اظهارکرد: در یک سال گذشته یک میلیون و ۶۱ هزار و ۱۴۸ راننده‌ای که تمکین به قانون نداشتند، اعمال قانون شده و ۹ هزار و ۸۴۲ خودرو توقیف فیزیکی شده و ۱۳ هزار و ۴۶۷ خودروی دارای سرعت بحرانی با هماهنگی توقیف سیستمی شدند.

وی ادامه‌داد: علت ۴۸ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی در زمینه برخی از قتل‌ها در خراسان‌جنوبی، گفت: اکثر این قتل‌ها کشف و در مواردی حتی قاتل به سایر استان‌ها فرار کرده اما دستگیر شده است.

شجاعی‌نسب گفت: در حوزه حوادث سال گذشته، آن‌هایی که به اخطار پلیس در زمینه عدول از خط قرمزها و قانون توجه نکردند به مقر پلیس هدایت شدند اما بسیاری از این افراد در همان مراحل اولیه با أخذ تعهد به خانواده بازگشتند.

وی تصریح‌ کرد: افرادی که اقدامات ساختار شکنانه انجام داده و تحویل زندان شدند عدد بسیار پایینی بود که بسیاری از همین افراد مورد عفو رهبری قرار گرفتند که جرم از سابقه کیفری آنها حذف شد و باور ما بر این است که بسیاری از افراد معاند نبودند بلکه تحت یک سری از هیجانات اقداماتی را انجام دادند و از صمیم قلب می‌گویم پلیس جوانان را فرزندان خود می‌داند اما باید پذیرفت با فردی که علی رغم تذکرات، تعهد و عفو باز هم مرتکب جرم می‌شود باید در چهارچوب قانون برخورد کرد.

وی یادآورشد: در فراخوان‌های امسال ضدانقلاب، ما هیچ‌گونه تظاهرات، دستگیری و بازداشتی نداشتیم و این فراخوان‌ها بی‌اثر بوده است.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از