حالت تاریک
امام جمعه سربیشه:

اقامه نمازجمعه از برکات ارزشمند انقلاب است

اقامه نمازجمعه از برکات ارزشمند انقلاب است

امام جمعه سربیشه از نماز جمعه به عنوان یکی از بالاترین برنامه های اجتماعی، سیاسی و عبادی اسلام یاد کرد و گفت: یکی از برکات و نعمات ارزشمند انقلاب اسلامی احیا و اقامه نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام سید حسین کاظمی در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه با حکم امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ گفت: نماز جمعه یکی از موثرترین، بهترین و بالاترین برنامه‌های اجتماعی، سیاسی و عبادی اسلام بشمار می‌رود و یکی از برکات، ثمرات و نعمات ارزشمند انقلاب اسلامی احیا و اقامه نماز جمعه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه سبب آگاهی‌بخشی فراگیر به مردم در زمینه‌های معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی منطقه، کشور و جهان می‌شود.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه نماز جمعه در جوامع اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: نماز جمعه سبب تجدید دیدار مومنان، اخوت، همبستگی، انسجام، نشاط اجتماعی و ... در بین مردم می‌شود و از طرفی خنثی‌کننده توطئه دشمنان و مقابله با تهدیدات جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن است.

کاظمی با اشاره به اینکه نماز جمعه و تریبون نماز جمعه یک رسانه عمومی و فراگیر است، یادآور شد: ائمه جمعه وظیفه دارند مبانی و معارف دین، سنت‌های حسنه، معارف و سیره اهلبیت(ع)، فرهنگ‌های ناب اسلامی و ارزشی، تحولات اجتماعی و سیاسی ملی و بین‌اللملی را از این تریبون برای مردم بازگو و تبیین کنند و ارتباط سالم و سازنده با اقشار مختلف بویژه جوانان داشته و در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها از نظرات و اندیشه نسل جوان، نخبگان و فرهیختگان بهره‌مند شوند.

وی بر باشکوه برگزار شدن و با صلابت برگزار شدن نماز جمعه تاکید کرد و گفت: شهرستان سربیشه دیار ایمان و اندیشه از قدیم‌الایام سبقه فرهنگی و انقلابی درخشانی داشته و کارنامه آین دیار سراسر ایمان، تقوا، ولایت‌مداری و حضور پرشور و با شعور درصحنه‌ها و بزنگاه‌ها است و به حمدالله از پایگاه نماز جمعه با کیفیت و کمیتی برخوردار است.

امام جمعه سربیشه در پایان نماز جمعه را پایگاه عظیم حرکت‌های فکری و عقیدتی در طول تاریخ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: با غنابخشی به برنامه‌ها و برنامه‌ریزی مدون و حضور نسل نوجوان و جوان می‌توانیم بیش از پیش بر شکوه و صلابت این پایگاه بیفزاییم.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از