حالت تاریک
فرماندار بیرجند:

کارگزاران تراز انقلاب تربیت‌یافته مکتب امام(ره) هستند

کارگزاران تراز انقلاب تربیت‌یافته مکتب امام(ره) هستند

فرماندار بیرجند گفت: شخصیت‌هایی همچون سردار سلیمانی، سپهبد علی صیاد شیرازی، آیت الله رئیسی و ... کارگزاران و مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی هستند که تربیت‌یافته مکتب امام(ره) می‌باشند.

علی فاضلی‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با تسلیت سی و پنجمین سالروز رحلت امام راحل و قیام تاریخی ۱۵ خرداد در خصوص عظیم بودن انقلاب امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی در عصری رخ داد که دین افیون توده‌های معرفی شده بود و دنیا توسط دو تفکر سوسیالیستی و لیبرال دموکراسی غربی اداره می‌شد. و تقریباً تمامی کشورهای دنیا تابع این دو تفکر شرقی یا غربی بودند.

باور امام(ره) بر صدور انقلاب اسلامی به جهان بود

وی افزود: امام راحل برای تغییر در این ساختار قد علَم کرد و از همان ابتدا مأموریت خود را جهانی و بزرگ تعریف کرد و در پاسخ به سئوالی از آیت الله خزعلی در مورد بازسازی مدرسه فیضیه فرمودند که من نیامده‌ام مسجد و یا مدرسه بسازم، من مأمور شدم به اینکه مردم را به آگاهی برسانم و نظام حاکم را اسلامی کنم و زمینه را برای ظهور منجی عالم امام عصر(عج) فراهم کنم.

فرماندار بیرجند ادامه داد: بنابراین در این تفکر و افق دید مرز جغرافیایی تعریف نشده و امام از ابتدا جهانی فکر می‌کرد و از همان ابتدا بر این بارو بود که انقلاب را به جهان صادر کنیم.

امام(ره) مردم را پای کار آورد

فاضلی‌فرد بیان کرد: امام خمینی(ره) دین اسلام ناب را احیا کرد، دینی که در آن سیاست عینی دیانت و دیانت عینی سیاست بود. دینی که دشمنان از آن احساس خطر می‌کردند، امام(ره) طینت‌ها و ضمیر پاک مردم را بیدار ساخت و انقلاب توسط همین مردم به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه نفس قدسی امام خمینی(ره) دل‌های مردم را متوجه و بیدار کرد، افزود: حضرت امام(ره) فهم سیاسی و کارآمدی اجتماعی را تا جایی بالا برد که تمامی مستبدان عالم با آن به مبارزه برخاستند تا مانع آگاهی مردم خود از کارآمدی نظامی دینی شوند و مطالبه‌گری و آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی شکل نگیرد. ولی چون امام با تیکه بر توده مردم و بسیج عمومی کار را شروع کرد و مردم را پای کار آورد و قدرت عظیم توده مردم بهره گرفت، در کنار آن نصرت الهی به مدد آمد و انقلاب اسلامی پیروز شد چرا که خداوند وعده داده هرجا که اراده مردم در مسیر اراده خدا قرار بگیرد نصرت الهی قطعی است؛«إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ».

ذلت ایران قبل از انقلاب اسلامی

فرماندار بیرجند در ادامه عزت، اقتدار و حرکت پیش‌رونده کشور را مدیون امام خمینی(ره) دانست و گفت: در فضای دو قطبی جهان که کشورها باید از نظام کمونیستی یا لیبرالی غربی تبعیت و پیروی می‌کردند، در مسیر توسعه و پیشرفت آزادی عمل نداشتند و حق ورود به بسیاری از حوزه‌ها را نمی‌یافتند. در همین کشور ایران که به اصطلاح ژاندارم امریکا در منطقه بود، امریکایی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند.

فاضلی‌فرد یادآور شد: اگر تکنولوژی در کشور وجود داشت متعلق به غربی‌ها بود و خبری از اختراع و ابتکار نبود، تماماً وابستگی و ذلت بود. شاه کشور حق جا به جایی نخست وزیر یا وزیری را نداشت چون پشت صحنه آنها مدیریت می‌کردند.کشور ما صحنه تاخت و تاز کشورهای استکباری و استعماری دنیا بود. سران کشورهای امریکا، انگلیس و شوروی در ایران جلسه گرفتند بدون اطلاع شاه ایران و حتی او را به جلسه خود راه ندادند.

ذلتی که امام(ره) به عزت تبدیل کرد

وی تأکید کرد: امام این ذلت را با انقلاب اسلامی به عزت تبدیل و مردم را باور کرد و عقلانیت دینی و کارآمدی اجتماعی را زنده کرد و محور برنامه‌های خود را آگاهی‌بخشی به مردم قرار داد و عزت را به ایران و به مردم برگرداند.

فرماندار بیرجند عنوان کرد: در منظومه فکری و سیاسی امام راحل و در ادامه در سیره خلف صالح امام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب صداقت با مردم شرط اساسی حکمرانی اسلامی است. امروز به مدد انقلاب اسلامی و تکیه بر جوانان این مرز و بوم ایران اسلامی در مرز دانش و تکنولوژی حرکت می‌کند و در بسیاری از حوزه‌ها علمی و فناوری و تکنولوژی ما در ردیف رتبه‌های اول تا دهم دنیا قرار داریم.

فاضلی‌فرد افزود: در صنعت نظامی به خودکفایی و به مرحله صدور تسلیحات پیشرفته نظامی رسیده‌ایم. امام (ره) به ایران و ایرانی عزت بخشید و عظمت امروز اسلامی مدیون امام بزرگوار است.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین کار انقلاب اسلامی تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار است، گفت: انقلاب اسلامی با الهام از تعالیم مکتب نجات‌بخش اسلام در بیداری ملت‌ها هنرنمایی کرد و مردم در نظام مردم‌سالاری دینی در سرنوشتشان سهیم شدند. 

ارائه  مدلی از حکمرانی اسلامی به دنیا

فرماندار ادامه داد: انقلاب اسلامی در مردم اعتماد به نفس ایجاد کرد و با این اعتماد به نفس به جنگ وابستگی رفت و مدلی از حکمرانی اسلامی را به دنیا ارائه کرد که در آن مردم دارای حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی هستند. 

فاضلی‌فرد با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی حمایت از مظلومین عالم است، عنوان کرد: تمامی ملت‌های آزادی‌خواه دنیا با الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی در مقابل ظلم و ستم ایستادند و امروز فریاد «مرگ بر اسرائیل» به عنوان یک رژیم ظالم و غاصب از حلقوم دانشجو و دانش‌آموز امریکایی و انگلیسی بیرون می‌آید. 

به گفته وی؛ امروز در کشور ژاپن با زبان فارسی «مرگ بر اسرائیل» گفته می‌شود این‌ها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

فرماندار بیان کرد: پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون که به برکت اتکا به جوانان اتفاق افتاد، الگویی شد برای کشورهای دنیا برای اینکه از وابستگی رهایی پیدا کنند.

شهید آیت الله رئیسی از تربیت‌یافتگان مکتب امام(ره)

فاضلی‌فرد با اشاره به نقش مکتب امام خمینی(ره) در پرورش نیروها و کارگزاران تراز انقلاب، تأکید کرد: از آنجائیکه نظام اسلامی به مردم اعتماد به نفس داد تا در مقابل ظلم و ستم به پا خیزند و نهایتاً نظام ستم‌شاهی را سرنگون سازند. این خودباوری و خوداتکایی و اتصال آنها به ولایت از آنها جوانانی شورآفرین و دلسوز، علاقمند و پای کار نظام ساخت.

وی یادآور شد: آن روزی که در سال ۱۳۴۲ امام در مقابل رژیم ستمشاهی به تنهایی قد عَلم کرد در پاسخ به سوال به سردمداران نظام که با کدام سربازان می‌خواهید در مقابل شاه بجنگید، امام گفت سربازان من در گهواره‌ها هستند. همان جوانانی که آن روز در گهواره‌ها بودند، شدند سربازان امام در سال ۱۳۵۷و انقلاب اسلامی را با نثار خون خود به پیروزی رساندند و چیزی نگذشت که جنگ را اداره کردند و همان گهواره‌نشین‌های سال ۱۳۴۲شدند فرماندهان جنگ و در مقابل دنیا ایستادند و پیروز شدند.

فرماندار بیرجند اضافه کرد: مکتب امام خمینی(ره) برای مدیریت اسلامی در مدل حکمرانی که ارائه کرد نیاز به مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی داشت که این‌ها در دامان امام و فرزند خلف او رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی تربیت شدند. شخصیت‌هایی همچون سردار سلیمانی، سپهبد علی صیاد شیرازی، آیت الله رئیسی و ... کارگزاران و مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی هستند که تربیت‌یافته مکتب امام(ره) می‌باشند.

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از