حالت تاریک
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد:

انتخابات دژ و سنگر کشور است

انتخابات دژ و سنگر کشور است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: انتخابات یک دژ و سنگر برای کشور است دژ و سنگری که دشمنان از بیرون به آن نگاه می‌کنند و اگر بخواهیم این دژ را محکم نگه داریم باید تک تک مان حضور پیدا کنیم.

محمدرضا مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، با اشاره به این که اهمیت انتخابات بر هیچ فردی پوشیده نیست تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اسلام و نظام ما متکی بر مردم و علایق مردم است و مردم از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی با تأکیدات بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران و بعد هم مقام معظم رهبری همیشه به حضور در صحنه‌های مختلف نظام اسلامی ترغیب و تشویق شده‌اند که یکی از این مقولات انتخابات است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: نکته مهم در انتخابات این است که دنیا از بیرون و جامعه از درون به یک سری موضوعاتی نگاه می‌کند در انتخابات آن‌ها به دنبال میزان مشارکت مردم هستند و هر چه میزان مشارکت و حضور مردم بیشتر باشد یعنی مردم هنوز پای نظام و‌ انقلاب هستند.

مالکی تصریح کرد: انتخابات یک دژ و سنگر برای کشور است دژ و سنگری که دشمنان از بیرون به آن نگاه می‌کنند تا ببینند این دژ مستحکم است یا نه و مردم هم پشت این دژ هستند و پشت این دژ احساس امنیت می‌کنند و اگر بخواهیم این دژ را محکم نگه داریم باید تک تک مان حضور پیدا کنیم و با حضور خودمان باعث شویم این دژ مستحکم تر شود.

به گفته وی امام بزرگوار حفظ نظام را از واجبات دانسته‌اند و دشمنان از بیرون وقتی این مسائل و وحدت را مشاهده می‌کنند‌ دندان طمع را از سمت جمهوری اسلامی را می‌کشند طمعی به سمت جمهوری اسلامی نخواهند داشت.

استحکام بخشی نظام

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر چه همدلی ما در این موضوع بیشتر شود استحکام بخشی نظام بیشتر خواهد شد پس حضور مردم در انتخابات باعث خواهد شد که مجلس قوی داشته باشیم نظام قدرت بگیرد و قوی‌تر شود.

مالکی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ما باید همیشه در حال پیشرفت و ترقی باشیم حدیث هم در این رابطه وجود دارد که هر روزت باید از روز قبل بهتر باشد هر مجلس و دولتی را هم که انتخاب می‌کنیم باید از دولت و مجلس قبلی توانمند‌تر و بهتر باشد که بتواند درخواست‌های مردم را اجرا کند و باعث بالندگی و ارتقای جامعه شود.

به گفته وی طبیعتا مجلس شورای اسلامی با توجه به این‌ که محل قانون‌گذاری و ریل گذاری برای حرکت کشور است و مسیر حرکت و فعالیت‌های کشور را مشخص می‌کند حتی قانون‌هایی در مجلس تصویب می‌شود که برای یک قرن ممکن است روی مسائل کشور تاثیر گذار باشد و ما نه تنها برای نسل خودمان بلکه برای آیندگان هم تصمیم می‌گیریم همه این نکات نشان می‌دهد مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است.

آینده کشور 

وی تاکید کرد: باید افرادی شایسته و توانمند به مجلس بفرستیم تا آنچه در آنجا به تصویب می‌رسد آینده درخشانی را برای کشور داشته باشد.

‌رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: مسیری که در آینده کشور می‌خواهد در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به سمت آن هدایت شود ریل‌گذاری‌ها توسط مجلس انجام می‌شود و اگر ریل گذاری‌ها درست انجام شود قانون‌ها درست نوشته شود و منابع کشور برای آن درست برنامه‌ریزی شود که حداکثر استفاده را به حد مطلوب بتوانیم از این منابع داشته باشیم.

به گفته مالکی اگر برنامه‌ریزی که در مجلس انجام می‌شود باعث افزایش تولید کشور شود و وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور را بهبود بخشد و باعث شود سطح رفاه مردم افزایش پیدا کند می‌تواند جامعه ما را شاداب‌تر و مترقی‌تر داشته باشد.

وی ادامه داد: از عواملی که سبب می‌‌شود مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند یکی صادق بودن نامزدها است که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند شعارهایی بدهند که این شعارها قابلیت اجرایی داشته باشد و قول‌هایی بدهند که بتوانند به آن عمل کنند مردم ما مردم بصیر و آگاهی هستند.

وی تصریح‌ کرد: امروز دیگر جامعه به آن سطح رشد و بلوغ رسیده است که بین شعار‌های صحیح و ناصحیح بتواند تشخیص دهد امروز دیگر روزی نیست که از آسفالت جاده و لوله‌کشی آب بتوان برای مردم حرف زد امروز مردم می‌دانند مجلس محل قانون‌گذاری است و باید نماینده‌ای که به مجلس می رود از حقوق بیش از ۸۰ میلیون نفر مردم ایران به راحتی دفاع کند و اگر تصمیمی در مجلس می‌گیرد برای همه ایرانیان نه برای جمعی در یک استان یا شهرستان خاص گرفته می‌شود.

به گفته وی نکته‌ دیگری که در این موضوع اهمیت دارد این است که همه آحاد مردم همه آن‌هایی که تریبون در دست دارند و به گفته مقام معظم رهبری به جهاد تبیین بپردازند آنچه که در مجلس در سال‌های گذشته اتفاق افتاده آن چه دولت‌ها انجام دادند آن‌چه در نظام جمهوري اسلامي ايران انجام شده که باعث بالندگی مردم است را بیشتر یادآوری کنند مردم نکات مثبت را بدانند و متوجه شوند که اگر در گذشته تصمیماتی گرفته شده چه اثرات مثبتی برای آن‌ها داشته است.

وی به این نکته هم اشاره کرد که این انتخابات بعد از دهه مبارک فجر برگزار می‌شود و حداقل در سال ۱۴۰۲ طرح‌ها و پروژههای متفاوتی در کشور و استان ما اتفاق افتاد که مردم از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند که این‌ها ماحصل مشارکت گذشته همین مردم است.

تحرکات دشمن

وی با تاکید بر این که نماینده‌‌های دوران قبلی مجلس و دوران قبلی مجلس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قبلی هم می‌تواند به حضور بیشتر مردم کمک کنند افزود: مثل هر زمان دیگری دشمن به دشمنی خود خواهد پرداخت برای این که بتواند یاس و ناامیدی در جامعه را پراکنده کند و جامعه را به سمت بی تفاوتی بکشاند و نکات غیر واقعی اما به ظاهر منطقی را بیان خواهد کرد مردم باید خیلی آگاه باشند که فریب دشمن را نخورند.

به گفته مالکی دشمن کارش دشمنی است این ما هستیم که باید دوست و دشمن را تشخیص دهیم امروز با این همه تلاشی که در کشور انجام شده و می‌شود ناکارآمدی نظام مسئله‌ای نیست که دشمن بتواند از آن برای ما استفاده کند امروز مردم ما آگاه و کارآمدی نظام را می‌بینند امروز طرح‌های متفاوتی که در حال انجام است می‌بینند به عنوان مثال در خراسان‌جنوبی پروژه انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس و راه ‌آهن در حال انجام است، گاز، آب، برق، اینترنت مخابرات تلفن و همه این‌ها در روستاهای دورافتاده این استان مرزی برای مردم فراهم است این‌ها نکاتی است که دشمن نمی‌تواند از آن استفاده ابزاری کند.

وی ادامه داد: این‌ها می‌تواند به مشارکت مردم کمک کند ولازم است بسیاری از این موارد بیان شود هر چند مردم ما آگاه و بیدار هستند اما باز هم لازم است یادآوری کنیم.

به گفته وی دشمنان به طور قطع یک هم صدایی خواهند داشت و هر گروه سیاسی و فردی که در کنار آن‌‌ها قرار گیرد جزوی از دشمنان نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

فعال شدن همه جریانات سیاسی

وی با اشاره به این که در حضور جریانات سیاسی در انتخابات باید به چند نکته توجه کرد رقابت‌ها و دیدگاه‌ها را به دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب نباید محدود کرد و باید گسترش به سلایق دیگری داد که می‌تواند به مشارکت مردم در انتخابات و مجلس قوی‌تر کمک کند و آن دیدگاه‌ها را هم ما باید بپذیریم که در جریان انتخابات حضور داشته باشند به طور کلی هر جریان سیاسی که با اصل نظام موافق است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد نگاه ما باید این باشد که این جریان سیاسی در انتخابات حضور فعالی داشته باشد به وسیله جریانات سیاسی متفاوت می‌توانیم انتخابات را فعال‌تر کنیم.

وی تصریح کرد:نکته‌ای که جریانات سیاسی هم باید به آن توجه کنند این است که دعواهای سیاسی و جناحی آن‌ها در تریبون‌های عمومی نه‌تنها کمکی به مشارکت بیشتر حزب‌ها و گروها نخواهد کرد بلکه باعث ایجاد دلسردی ‌‌و ناامیدی در جامعه خواهند شد و باید از این رفتارها دوری کنند و همه رفتارهایی را داشته باشند که باعث مشارکت بیشتر در انتخابات شوند .

وی ادامه داد: همه جریانات سیاسی باید به یک مجلس قوی و کارآمد و پاسخگو در برابر جامعه توجه داشته باشند اگر از نامزد خاصی حمایت می‌کنند و نامزد راهی مجلس می‌شود بعدها پاسخگو به جامعه در برابر شعارها باشند یادشان نرود که به مردم چه قول‌هایی دادند.

به گفته وی جریانات سیاسی باید علملکرد‌ها و نقاط قوت و ضعف مجالس قبلی را مورد بررسی قرار دهند برای ارتقای نقاط قوت پیشنهادات جدید و برای رفع ضعف‌ها راه‌حل‌های جدید بدهند این پیشنهادات جدید باعث توانمندی مجلس خواهد شد در نتیجه اگر این پیشنهادات مورد قبول آحاد جامعه قرار گیرد از آن نظریات استفاده خواهند کرد و به کاندیدا مورد نظر آن گروه سیاسی هم رای خواهند داد.

وی يادآور شد: جریانات سیاسی به این بلوغ سیاسی هم رسیدند که مجلس محل سهم خواهی جریانات سیاسی نیست بلکه محل قانون‌گذاری آحاد جامعه در کشور است.

وی تصریح کرد: نکته آخر هم این که این انتخابات هم به طور یقین برگزار خواهد شد و مشارکت مردم هم زیاد خواهد بود و هر گروه و جناح سیاسی که در انتخابات شرکت نکند بازنده این انتخابات خواهد بود و آحاد جامعه اسلامی ما رفتاری متناسب با آن گروه سیاسی را در جامعه خواهند داشت

وی اظهار امیدواری کرد: در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ یکایک ما در پای صندوق‌های رای حاضر خواهیم شد و نماینده‌ای مومن، متعهد، متخصص، قوی و آشنا با قوانین و مقررات را انتخاب خواهیم کرد تا در ریل‌گذاری ۴ سال آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی خوش بدرخشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از