حالت تاریک
رئیس بسیج سازندگی خبر داد:

بازسازی ۸ هزار واحد مسکونی در نقاط محروم

بازسازی ۸ هزار واحد مسکونی در نقاط محروم

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در راستای اجرای پویش بنای همدلی ۸ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نقاط محروم توسط جهادگران بازسازی و مرمت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سردار محمد زهرایی صبح سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رشد کمی و‌ کیفی جریان جهادی در یک دهه اخیر گفت: تعداد گروه جهادی از ۴۹ مورد در سال ۱۳۷۹ به تعداد ۶۲ هزار گروه جهادی رسیده است.

وی بیان کرد: جریان جهادی مورد طمع سیاسیون واقع شدند و برخی می‌خواستند خود را پدرخوانده این جریان جا بزنند و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه وظیفه ما در بسیج سازندگی صیانت از این است که جریان جهادی، پاک و‌ ولایی باقی بماند، افزود: چند سال پیش ما را به فردوس برای گرامیداشت روز فردوس دعوت کردند که آنجا متوجه شدیم در سال ۱۳۴۷ زلزله شده و رهبر معظم انقلاب آن زمان که طلبه ۲۹ ساله بودند همراه دوستانشان به این شهر می‌آیند و دو ماه به مردم با عنوان گروه جهادی خدمت‌رسان کمک کردند.

زهرایی ادامه داد: این جریان موجب شد که مبدأ جریان‌های جهادی را روز فردوس با حضور رهبر معظم انقلاب بگذاریم که دیگر پدرخوانده‌ای برای جریان جهادی پیدا نشود البته اعتراض بود اما در نهایت روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور از برگزاری سومین اجلاسیه ملی شهدای جهادگر کشور با عنوان شهدای جهاد و خدمت در فردوس خبر داد و تصریح کرد: کتاب دوباره فردوس هم چاپ شد و اکنون جلد دوم آن در حال تألیف است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه حرکت‌های جهادی از فردوس آغاز شده، نشان فردوس را تعریف کردیم و هر کسی که مشی جهادی با شاخصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب تببین کردند، دارد را در سطح کشور شناسایی می‌کنیم و در هفته بسیج به آنان نشان ملی فردوس اعطا خواهد شد.

زهرایی با بیان اینکه جریان جهادی به قدرت نرم نظام اسلامی تبدیل شده، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ هزار مدرسه در سطح کشور تابستان امسال با اجرای طرح شهید عجمیان توسط گروه‌های جهادی مرمت و رنگ‌آمیزی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح بنای همدلی، عنوان کرد: در همین راستا گروه‌های جهادی حدود ۸ هزار از واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم سطح کشور را بازسازی و مرمت کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در مراسم اربعین امسال ۲ هزار گروه جهادی یا موکب‌دار بودند یا به موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران کمک کردند.

زهرایی در پایان افزود: برای اولین‌بار امسال در آخر ماه صفر، قرارگاه جهادی در مشهد مقدس شکل گرفت و ۲۵۰ موکب جهادی برای به خدمت به زائران رضوی برپا شد.

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از