حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

بازگرداندن زندانیان جرایم غیر عمد به آغوش خانواده

بازگرداندن زندانیان جرایم غیر عمد به آغوش خانواده

استاندار خراسان جنوبی گفت: کمک به آزادسازی و بازگرداندن زندانیان جرایم غیر عمد به آغوش خانواده، کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت در جلسه دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان، خاطرنشان کرد: هر اقدام خداپسندانه ای که منجر به بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده شود، شایسته تقدیر می باشد.
 وی همراهی در این زمینه را ضروری خواند و متذکر شد: اغلب این افراد بعلت عدم تمکن مالی، فریب خوردن، سهل انگاری، عدم آگاهی به مسایل اقتصادی و ... با مشکل مواجه شده و راهی زندان شده اند، افرادی متشخص و دارای جایگاه اجتماعی هستند.
 به گفته وی؛ تلاش خیرین و حوزه های متولی برای آزادسازی زندانیان، معامله با خداوند است.
 استاندار متذکر شد: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، ضروری و ارزشمند است اما از آن مهمتر، فرهنگ سازی و ایجاد ساز و کارهایی است برای اینکه از وقوع جرم و گرفتار شدن افراد پیشگیری شود.
 قناعت به کار فاخر شاکیان در گذشت از شکایت خود اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش تأثیرگذار این گذشت در سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده ها و کاهش بار مالی آنها، این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
 شایان ذکر است: براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه در حال حاضر تعداد 52 زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط در استان داریم که 21 نفر آنها بدهکار مالی، 26 نفر بدهکار مهریه و 5 نفر نیز بدهکار نفقه می باشند.
 اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان، مبلغ حدود 19 میلیارد ریال است.
 ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه آزادسازی 129 نفر ( 45 نفر بدهی مالی، 72 نفر مهریه، 11 نفر نفقه و یک نفر دیه ) را فراهم آورده است.
 کل مبلغ بدهی این افراد حدود 160 میلیارد تومان بوده است.
 به روال همه ساله، مقام معظم رهبری امسال هم به عنوان اولین خیر، مبلغ 2 میلیارد تومان به ستاد دیه کشور کمک کردند که سهم 60 میلیون تومانی خراسان جنوبی از این مبلغ روز گذشته در اختیار ستاد دیه استان قرار گرفته است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از