حالت تاریک
با مشاوره کارشناس اورژانس؛

نوزاد 9 ماهه فردوسی از خفگی نجات یافت

نوزاد 9 ماهه فردوسی از خفگی نجات یافت

کارشناس مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستان فردوس، جان یک نوزاد ۹ ماهه را با مشاوره تلفنی نجات داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی صبوری با بیان اینکه در تماس تلفنی مادر نوزادی که دچار انسداد راه هوایی شده بود با اورژانس ۱۱۵ فردوس، آقای علی زرین فر یکی از کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستان به صورت مشاوره تلفنی، نوزاد ۹ ماهه را از خفگی نجات داد، گفت: در این تماس تلفنی، پس از مشاوره و آموزش توسط کارشناس اورژانس و انجام آن توسط مادر نوزاد، انسداد راه هوایی قبل از رسیدن آمبولانس برطرف شد و در زمان حضور آمبولانس، وضعیت نوزاد مساعد گزارش شد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان فردوس با بیان اینکه خفگی اغلب ناشی از ورود ناگهانی جسم خارجی به راه هوایی رخ می‌دهد افزود: در بزرگسالان با علایم بالا باید در پشت بیمار قرار گرفت و دست‌های خود را دور شکم وی حلقه زد. بهتر است یک دست خود را مشت کرده و با دست دیگر مچ دستی که مشت کرده را گرفته و سپس شکم بیمار را به سمت بالا در چند نوبت فشار دهید.

وی ادامه داد:  در شیرخواران و کودکان زیر یکسال، ابتدا باید دهان کودک را از نظر وجود جسم خارجی بررسی، سپس کودک را روی یک دست خود با حمایت از گردن کودک و به روی شکم خوابانده و ضرباتی به پشت کودک زده شود.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان فردوس ضمن تشکر از مشاوره مفید عوامل اورژانس ۱۱۵ در مواقع بحرانی  از مردم خواست هنگام بروز مشکل بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن حفظ خونسردی به راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کارشناسان اورژانس توجه و نجات دهنده جان بیمار باشند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از