حالت تاریک
فرماندار نهبندان خواستار شد:

بومی سازی سیاست های جوانی جمعیت در نهبندان

بومی سازی سیاست های جوانی جمعیت در نهبندان

فرماندار نهبندان گفت:سیاست ها و الگوی شهرستان نهبندان برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید بومی سازی شود.

به گزارش خاورستان،

ابوالفضل ایروانی در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به وظایف ستاد خانواده، گفت: سیاست های اجرایی خانواده و جمعیت برگرفته از سیاست های کلی نظام در این حوزه است که برای پیشگیری از آسیب‌های خانواده و تاکید بر تحکیم و پایداری این نهاد، همه دستگاه ها مکلف به انجام وظایفی شده اند.

فرماندار نهبندان افزود: سیاست ها و الگوی شهرستان نهبندان برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید بومی سازی شود. 

ایروانی با بیان اینکه نرخ باروری جمعیت در نهبندان ۲.۴ است، گفت: برای نگهداشت نیروی انسانی متخصص، کارگر و سایر در شهرستان باید تلاش کنیم. 

وی خواستار تسهیل ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان شد و گفت: زوج های جوان باید با حمایت های کمی از جمله واگذاری زمین، ارائه تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال به ازدواج تشویق شوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه اجرای قانون در حوزه جوانی جمعیت افزود: موانع جوانی جمعیت در شهرستان نهبندان باید به ستاد خانواده و جوانی جمعیت ارسال شود تا بتوانم در جهت اصلاح موانع از طریق نمایندگان مجلس اقدام شایسته صورت پذیرد.  

ایروانی با بیان اینکه هر منطقه بر اساس جمعیت باید از خدمات دولتی بهره مند شوند، دیده بانی، تنظیم گری و هم طرازی خدمات دولت را از وظایف ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام کرد و گفت: تشویق حضور ایرانی های مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری باید از سیاست های ما باشد، تا به مسئولیت های اجتماعی، اشتغال و رونق اقتصادی توجه شود.

وی با بیان اینکه مدیریت مهاجرت به داخل و خارج از شهرستان باید با سیاست های کنترل جمعیت هماهنگ باشد، گفت: باید در این خصوص جذابیت ایجاد کنیم نه موانع.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: توانمندسازی جمعیت در سن کار جزو مصوبات ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است لذا فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش باید با توجه به نیازها و استعدادها، آموزش های لازم را ارائه دهند.

وی خواستار بررسی سیاست های خانواده توسط دانشگاه های سطح شهرستان شد و ادامه داد: مراکز آموزشی باید موضوعات خانواده را حمایت کند.

فرماندار نهبندان گفت: چاهداشی به عنوان روستای هدف در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تعیین شده است و همه دستگاه‌ها پای کار هستند و اقدامات انجام شده در این روستا باید گزارش شود.  

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از