حالت تاریک
همزمان با ۱۴ خرداد انجام شد؛

تجدید بیعت اهالی خراسان‌جنوبی با امامین انقلاب

تجدید بیعت اهالی خراسان‌جنوبی با امامین انقلاب

امروز مرقد مطهر امام خمینی (ره) میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور از جمله خراسان جنوبی است که به عشق امامین انقلاب و به نشان وفاداری به آرمان های انقلاب خودشان را به تهران رسانده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، خردادماه به نیمه های خود که می رسد، خاطرات تلخ و غم انگیزی از روزهای پرالتهاب گذشته برای ملت ایران زنده می شود.

۱۴ خردادماه همزمان با سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که به واقع تلخ ترین اتفاق تاریخ انقلاب شناخته می شود. مردم در این روز رهبری را از دست دادند که با تمام وجود در برابر ظلم و استبداد قد علم کرد و با ایجاد انقلابی عظیم و بی نظیر، مایه عزت و حیات اسلام و امید و مرحمی بر دل محرومان و مستضعفان شد.

۱۵ خردادماه نیز مصادف با سالگرد قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است، قیامی که یک نهضت مردمی و خودجوش بود و در پی آن هزاران نفر از مردم به شهادت رسیدند، این قیام در اعتراض به بازداشت امام خمینی (ره) پس از سخنرانی در مدرسه فیضیه قم و حمله به پهلوی دوم اتفاق افتاد و توانست به عنوان یک روز سرنوشت ساز زمینه ساز تغییرات بزرگ سیاسی، اجتماعی و دینی در ایران شود. 

هرساله مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خردادماه در مرقد مطهر امام برگزار می شود و امسال نیز در حالی این مراسم برگزار می شود که قلب ملت ایران در غم از دست دادن رئیس جمهور محبوب، مردمی، خستگی ناپذیر و پرورش یافته مکتب امام راحل نیز داغدار است. در این بین اهالی خراسان جنوبی که علاقه خاصی نسبت به رئیس جمهور و نماینده منتخب شان در مجلس خبرگان رهبری دارند نیز حضور پرشورتری در مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت امام دارند و این حضور را مایه تسکین قلوب داغدار خود می دانند.

امروز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی برای حضور در مراسم رحلت امام خمینی (ره) با پیمودن مسافت بیش از هزار کیلومتری و به جان خریدن سختی مسیر جاده، خودشان را به تهران رسانده اند.

حضور مردم گسترده و پرشور است و در حالی که هنوز مراسم ارتحال امام به صورت رسمی آغاز نشده است ، با تعدادی از افراد اعزامی از خراسان جنوبی به گفتگو می نشینیم.

 

وفادار به آرمان های امام و انقلاب هستیم

علی میرزایی یکی از افرادی که در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کرده، به خبرنگار خاورستان گفت: بنده از نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی برای شرکت در مراسم رحلت امام (ره) شرکت کردم و این حضورم به معنای پایبندی به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، امسال همه مردم را به خصوص مردم خراسان جنوبی را داغدار و دلشکسته کرد. حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهید رئیسی نشانی از وفاداری آنها به نظام و انقلاب بود و امروز نیز با حضور مجدد و باشکوه خود دوباره تاکید می کنیم که بر سر عهد و پیمان انقلابی خود ایستاده ایم.

میرزایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، اظهار کرد: امروز شاهد صدور این انقلاب به اقصی نقاط جهان بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی هستیم و مسلما جنبش های دانشجویی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین ، متاثر از همین انقلاب و مکتب است.

وی بیان کرد: امروز ملت ایران با حضور پرشکوه و با بصیرت خود در مراسم سالگرد ارتحال امام، دشمن را مایوس کرده و نشان دادند که این ملت در مسیر ولایت فقیه همچنان وفادار به آرمان های امام و انقلاب است.

 

روحی تازه در کالبد انقلاب اسلامی دمیده شد

حسین زنگویی یکی از طلبه‌های بیرجندی حاضر در این مراسم نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: هدف بنده از شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، زنده نگه داشتن یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با امام و آرمان های مقدس ایشان است.

وی با بیان اینکه حضور پرشکوه مردم در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام، حاکی از بصیرت ملت انقلابی و شریف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این حضور به منزله دمیدن روحی تازه در کالبد انقلاب اسلامی و بیانگر این است که مردم تحت هر شرایطی پای انقلاب و اهداف مقدس آن هستند و اجازه نمی دهند خون شهدایی که در این مسیر به زمین ریخته شده، پایمال شود.

وی با اشاره به صدور فرهنگ انقلاب، بیان کرد: خوشبختانه جنبش و حرکت امام (ره)و ایستادگی در مقابل قدرتهای بزرگ، همواره الگویی برای ستمدیدگان جهان بوده ، هست و خواهد بود.

 

مردم پای کار هستند 

خسروی یکی دیگر از اهالی خراسان جنوبی که در قالب کاروان روح الله به مراسم رحلت امام خمینی (ره) آمده نیز بیان کرد: حضور پرشور مردم از سراسر کشور در مراسم امروز، قوت قلبی برای مقام معظم رهبری و مایه امید به تداوم مسیر انقلاب است.

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط حساس کشور و انتخابات زودهنگام پیش رو، حضور امروز مردم حاکی از آن است که مردم به وظایف خود آگاه اند و همچنان پای کار نظام و گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند و قطعا در انتخابات هم حضورشان حداکثری خواهد بود.

خسروی گفت: در شرایطی که رئیس جمهور به شهادت رسیده و انتخاباتی دیگر در راه است و دشمن به دنبال توطئه چینی علیه ملت و نظام است، بنده وظیفه خود دانستم تا در مراسم امروز شرکت و از نظام و انقلاب دفاع کنم.

 

الگوبرداری جهانی از انقلاب خمینی 

فاطمه حسینی یکی از دانشجویانی که به این سفر اعزام شده است نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، اظهار کرد: هدف من از این سفر، شرکت در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با آرمان های امام و انقلاب است.

وی افزود: بنده با حضور امروز خود متعهدتر از گذشته تلاش خواهم کرد تا ادامه دهنده مسیر این بنیانگذار فرهیخته و کسی که در مقابل ظلم و ناعدالتی ایستاد، باشم.

حسینی بیان کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جنبشی ایجاد کرد که امروز آثار آن در همه نقاط جهان مشاهده می شود. 

وی افزود: امروز دانشجویان غربی با الگوبرداری از مکتب و سیره امام خمینی (ره)، اعتراض خود را نسبت به جنایت های رژیم صهیونسیتی اعلام می کنند.

او ادامه داد: با وجود گذشت چندین سال از انقلاب عظیم جمهوری اسلامی، اما همچنان تاثیر آن در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده می شود و امام خمینی(ره) به عنوان الگوی اصلی این جنبش ها شناخته می شود.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از