حالت تاریک
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد؛

توزیع 4 همت منابع اعتباری سنواتی خراسان جنوبی

توزیع 4 همت منابع اعتباری سنواتی خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از توزیع 4 همت منابع اعتباری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حمید جهانشاهی در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با موضوع توزیع اعتبارات سنواتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد از توزیع 4 همت منابع اعتباری سنواتی در استان خبر داد و اظهارداشت: رشد اعتبارات سال جاری در قیاس با سایر استان ها و متوسط کشوری متعادل و منطقی است.

وی با اشاره به تداوم نگاه حمایتی دولت از مناطق کمتر برخوردار از جمله خراسان جنوبی ادامه داد: امسال ۲۲ دستگاه اجرایی مشمول دریافت اعتبارات هزینه‌ای استانی هستند که در چارچوب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، ضوابط اجرایی و دستورالعمل اجرای بودجه نسبت به توزیع اعتبارات و مبادله موافقتنامه اقدام خواهد شد.

وی رشد اعتبارات سال جاری را نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۳۴ درصد و نسبت به عملکرد پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۲۳ درصد عنوان کرد که نسبت به میانگین کشوری مناسب بوده و رتبه استان با یک پله صعود در بخش اعتبارات هزینه‌ای از ۲۱ به ۲۰ ارتقا یافته است.

 وی تامین اعتبار مانده مرخصی بازنشستگان سال گذشته را در تعهد استان دانست و از ابلاغ منابع در کوتاه‌ترین زمان خبر داد. جهانشاهی پاداش پایان خدمت را منوط به ابلاغ اعتبارات کشوری دانست و اظهار امیدواری کرد که طی 6 ماهه نخست سال جاری تامین شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: تغییرات سقف اعتباری دستگاه‌های اجرایی ناشی از بازنشستگی، استخدام، تغییر احکام و ... را در طی سال و از طریق ردیف های های اعتباری جبران خواهیم کرد..
 
 
200 شاخص ملاک عمل توزیع اعتبارات شهرستانی


جهانشاهی در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان نیز بیان داشت: بیش از ۲۰۰ شاخص ملاک عمل سازمان در توزیع سهم شهرستانی اعتبارات بوده و با بهره‌گیری از الگوی توزیع اعتبار علمی که مورد تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است عمل کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتبارات ردیف تملک از ۴۹۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ۵۷۶ میلیارد تومان افزایش یافته است که تا حدودی معادل 17درصد رشد را نشان می‌دهد در حالی که میانگین کشوری ۱۳ درصد است.

وی همچنین رشد اعتبارات توازن را معادل ۶۵ درصد نسبت به سال قبل عنوان کرد که قابل توجه بوده و به صورت میانگین با لحاظ جمیع ردیف‌ها، اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال ۱۴۰۲ معادل ۴۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در ادامه از بهره‌مندی استان از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری در سال ۱۴۰۳ نیز خبر داد که با تعیین بانک عامل، دستگاه اجرایی و انتخاب پروژه‌ها تا مرحله جذب کامل توسط معاونت اقتصادی استانداری پیگیری خواهد شد.


جهانشاهی اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با دبیری نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل جلسه خواهند داد و در صورتی که مصوبات با لحاظ مواد قانونی و اولویت‌های تعیین شده باشد پروژه های تعریف شده عیناً برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی مدخل ابلاغ می شود.

این مقام مسوول یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را پیگیری تحقق درآمدهای مصوب خراسان جنوبی در سال جاری دانست که بر این اساس کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استان ضمن رصد وصول به موقع درآمدها از جانب دستگاه‌های اجرایی، آسیب شناسی لازم در خصوص دلایل عدم تحقق درآمدها و رفع موانع موجود را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان درآمدهای مالیاتی است تعهد درآمدی استان امسال را حدود 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از