حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی شهری ازمحل مالیات برارزش‌افزوده

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی شهری ازمحل مالیات برارزش‌افزوده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی شهری از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص می‌یابد، تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروز در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اظهار کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری برای زیست بهتر مردم لازم است که بازآفرینی و آماده شود.

وی افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، بیان کرد: باید زیرساخت‌های لازم در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در چندسال سال اخیر ۷۹ پروژه باز آفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده اظهار داشت: عمده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی باقی‌مانده که مصوب شد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده استان که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص می‌یابد این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: امیدواریم با این مصوبه، همه پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان امسال به بهره‌برداری برسد و در ادامه پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از