حالت تاریک
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد:

جان گرفتن قنات خشک‌شده پس از ۲۰ سال

جان گرفتن قنات خشک‌شده پس از ۲۰ سال

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت:آب در قنات روستای حصاردارباغ به همت بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی پس از ۲۰ سال جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، همزمان با هفته بسیج سازندگی قنات روستای حصاردارباغ شهرستان خوسف که ۲۰ سال به طور کامل خشک شده بود با همکاری بسیج سازندگی و جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی جانی دوباره گرفت.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی صبح امروز در حاشیه افتتاح قنات روستای حصاردارباغ در جمع خبرنگاران گفت: طول این قنات ۴۶۰ متر بود که با همکاری بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی احیا شد. 

 

وی با بیان این‌که این قنات ۲۰ سال به طور کامل خشک شده بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و کار اجرایی احیای قنات توسط بسیج سازندگی طی چهارماه کار و تلاش، آب در این قنات جریان گرفت. 

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با مشارکت بسیج سازندگی و جهادکشاورزی و خودیاری مالکین تامین شده است. 

 

هنری عنوان کرد: هدف از احیا ومرمت این قنات تامین آب شرب بهداشتی و آب کشاورزی روستا بوده که ۵۰ خانوار روستا از آب بهداشتی وکشاورزی بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با قنات روستای حصاردارباغ دو قنات دیگر در بالادست این قنات( روستاهای هوپل بالا ۲۷۳متر وهوپل پایین ۳۰۰ متر) به نمایندگی از قنوات شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از