حالت تاریک
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فردوس:

جریان‌های‌سیاسی برای افزایش مشارکت در انتخابات پای‌کار بیایند

جریان‌های‌سیاسی برای افزایش مشارکت در انتخابات پای‌کار بیایند

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فردوس گفت: در انتخابات پیش رو باید همه احزاب و جریان‌های سیاسی پای کار آمده و مردم را به حضور در پای صندوق رای تشویق کنند.

مهدی اخگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نقش بی‌بدیل آن در تقویت نظام جمهوری اسلامی، جزء مهم‌ترین و سرنوشت سازترین انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و هست به طوری که رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند که انتخابات و مجلس شورای اسلامی مهم است، مجلس قوی و با‌ایمان و انقلابی که آرمان‌ها را بفهمد و بشناسد و به آن پای بند باشد مهم است و نبودن چنین مجلسی، با ضعیف بودن آن، برای ملت یک خسارت و خسران بزرگ است.

وی افزود: بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) مجلس که عصاره‌ی فضائل ملت است در رأس امور است و اداره صحیح کشور درابعاد مختلف داخلی و خارجی در گرو عملکرد صحیح مجلس شورای اسلامی و انقلابی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فردوس بیان کرد: اجرای صحیح انتخابات، رعایت دقیق ضوابط و مقررات، دادن اطمینان به مردم و تضمین فضای سالم انتخابات، حفظ و هراست آراء مردم از مؤلفه‌های مشارکت بالاست. امنیت انتخابات بخصوص در ایام تبلیغات و روز اخذ رای اطمینان قلبی مردم را فراهم و مشارکت را افزایش می‌دهد.

اخگری ادامه داد: صداقت از جانب مسئولین، پرهیز از اختلاف سلیقه‌های احتمالی، تثبیت شرایط بخصوص در زمینه عرضه درست و صحیح نیازمندی‌های عمومی و اساسی، جلوگیری از تضاد‌ها بین دستگاه‌های خدمت‌رسان و ثبات قیمت‌ها، موجبات رضایت عمومی و حضور حداکثری در انتخابات را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین پرهیز از وعده و وعید‌های غیر ممکن و تصنعی، وعده‌هایی که بوی مداخله در امور اجرایی دولت دارد، در قضاوت مردم و ارزیابی و مشارکت بالای رای‌دهندگان اثر خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فردوس گفت: در انتخابات پیش رو باید همه احزاب و جریان‌های سیاسی پای کار آمده و مردم را به حضور در پای صندوق رای تشویق کنند. بدین ترتیب مشارکت افزایش و افراد متخصص به مجلس راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم و گروه‌های سیاسی در انتخابات علاوه بر تقویت بنیه علمی داخلی کشور، سبب می‌شود تا دشمنان نظام و انقلاب نیز ناامید شده و بدانند که مردم پای نظام و انقلاب خود‌ایستاده‌اند. مقام معظم رهبری نیز همه کسانی را که در جامعه مخاطب دارند از جمله علمای اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسیماو مطبوعات را به دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات فراخواندند.

اخگری اظهارکرد: اهمیت انتخابات در مردم سالاری دینی؛ در شکل مطرح آن در نزد مقام معظم رهبری که نظریه پرداز مردم سالاری دینی هستند، به میزانی است که می‌توان گفت انتخابات ساختار اصلی گفتمان مردم سالاری دینی را تشکیل می‌دهد که این موضوع در انتخاب مسئولان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم عینیت می‌بابد.

وی افزود: گواه این مدعا این است که هرگاه از مردم سالاری دینی سخن به میان آمده است، مهم‌ترین شاهد و استدلال تحقق این حقیقت در ایران اسلامی، انتخابات معرفی شده است. مردم سالاری دینی دارای دو وجه است که یک وجه آن نقش مردم در حکومت و انتخابات مسئولان و وجه دیگر آن رسیدگی به مشکلات مردم است که بر همین اساس مسئولان باید مشکلات مردم را به طور جدی پی‌گیری و رسیدگی کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فردوس با تأکید بر لزوم تبلیغات سالم و بدور از دروغ و فریب کاندیدا نیز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در باره اصول رقابت سیاسی در انتخابات تأکیدات فراوانی از جمله در چارچوب نظام بودن رقابت انتخاباتی، پای بند بودن به قانون اساسی و خط امام، رفتار با کرامت، صادقانه عمل کردن در میدان سیاست، رقابت بر سر خدمت، رعایت انصاف و... دارند.

اخگری با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای مایوس کردن مردم و عدم حضور آن‌ها در انتخابات نیز اظهارکرد: دشمنان ایران اسلامی سعی دارند با ناکارآمد نشان دادن اصل انتخابات، مردم را از تعیین سرنوشت خود مایوس کنند تا بتواند به هر طریقی مردم را از حضور گسترده در انتخابات دلسرد و بی‌رغبت کنند، در حالی که ملت بزرگ ایران کاندیدا‌های انتخاباتی را فرزندان خود و فرزندان همین کشور می‌دانند.

وی افزود: برهمین اساس مردم باید با درک درست شرایط؛ در انتخابات حضور پررنگی داشته و دشمن را مایوس کنند، چرا که می‌دانند آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آن‌ها دلسوز ایران نبوده و به نفع مردم و خواسته مردم توجهی ندارند.

او ادامه داد: جهاد تبیین برای همه یک تکلیف و به عنوان یک فریضه قطعی، مهم‌ترین عرصه جهاد و یکی از مهم‌ترین کلید واژگانی است که در رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به کار برده شده است که همه دستگاه‌ها در تبیین شرایط برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای مسئول هستند.

اخگری با اشاره به اینکه باید مسئولان تمام تلاش خود را بکار گیرند تا زمینه را برای مشارکت حداکثری آحاد جامعه فراهم کنند، گفت: در مقابل دشمنی که سعی در القای ناامیدی به مردم و جوانان دارد، باید با‌امید آفرینی و دوست داشتن منافع ملی برای ترویج‌ایمان و‌امید در جامعه بخصوص نسل جوان تلاش کرد.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از