حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1404/03/13 شمسی | 2025/06/03 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن خاورستان | khavarestan هستید؟
جوابیه روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
در پاسخ به یک گفتگوی خبری؛

جوابیه روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پی یک گفتگوی خبری ، جوابیه‌ای ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در پی انتشار مطلبی با عنوان «فرودگاه بیرجند؛ قربانی بی‌توجهی و وعده‌های بی‌عمل» در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۴ در این رسانه، اداره کل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جوابیه‌ای را ارسال کرد که بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات در این رسانه درج می شود.

در این جوابیه آمده است؛

 

 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به‌عنوان یک شرکت دولتی و حامل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضوری طولانی، مستمر و مؤثر در استان خراسان جنوبی داشته و خدمات‌رسانی به مردم شریف این منطقه را صرفاً از دیدگاه اقتصادی و درآمدی نگاه نکرده است. استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی خدمات فرودگاهی، به‌ویژه تجهیزات مربوط به عملیات حج، در فرودگاه بیرجند، در حالی‌که می‌توانستند در فرودگاه‌های پرتردد مورد استفاده حداکثری و درآمدزا قرار گیرند، گواهی روشن بر این رویکرد غیرانتفاعی هما است.

 این اقدام موید این است که هما حتی در شرایط سخت تحریمی که تهیه و نگهداری این تجهیزات را با دشواری همراه کرده، اولویت خود را بر خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار گذاشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

در حوزه خدمات هندلینگ نیز" هما "شریک رسمی و طرف قرارداد ایرلاین‌های بزرگ و معتبر کشور مانند ایران‌ایرتور و ماهان است. همچنین ایرلاین‌هایی نظیر یزدایر، که در فرودگاه بیرجند فعالیت داشته‌اند، در قالب قراردادهای رسمی از خدمات فرودگاهی "هما" استفاده کردند. ادعاهای مطرح‌شده توسط نماینده شرکت پارس‌ایر مبنی بر وجود مشکلات در ارائه خدمات هندلینگ در بیرجند، بدون ارائه اسناد و مدارک و به دور از نگاه کارشناسی مطرح شده و به‌وضوح جنبه حاشیه‌سازی دارد.

از سوی دیگر اینکه ایرلاینی با ناوگانی کوچک و سهم اندک در جابه‌جایی مسافر که به‌لحاظ عملکرد نامنظم، لغوهای مکرر و قیمت‌های بالا در اذهان عمومی شناخته شده، "هما" را مسئول دلیل لغو پروازهای خود معرفی کند، بی‌پایه و فاقد اعتبار است. در حالی‌که بررسی سوابق پروازی در فرودگاه بیرجند نشان می‌دهد تاکنون هیچ‌گونه تأخیر ناشی از عملکرد واحد هندلینگ هما در این فرودگاه ثبت نشده است.

در پایان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از حضور سایر ارائه‌دهندگان خدمات فرودگاهی در فرودگاه بیرجند، تأکید دارد که این موضوع نه تنها خللی در رویکرد حرفه‌ای هما ایجاد نمی‌کند، بلکه می‌تواند فرصت تمرکز بیشتر بر خدمات‌رسانی به دیگر مناطق با نیازهای بیشتر فراهم آورد. انتظار می‌رود رسانه‌های محترم در پوشش مسائل تخصصی هوانوردی، با استعلام از منابع رسمی و پرهیز از انتشار مطالب غیر مستند، در حفظ و تقویت اعتماد عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!