حالت تاریک
معرفی مدیران متخلف به مراجع قضایی
مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی خبر داد:

معرفی مدیران متخلف به مراجع قضایی

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با اشاره به انجام ۱۰۰ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان در نیمه نخست امسال، گفت: در همین راستا مدیرکل، معاون مدیرکل و کارشناس، شهردار مجرم یا متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» مهدی رحیمی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان اداره سازمان بازرسی با نماینده ولی فقیه در استان گفت: اولین وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به بر اینکه دومین وظیفه این سازمان نظارت بر حسن جریان امور است، ادامه داد: رویکرد سازمان بازرسی عبارتند از تحقق بخشیدن به موضوع شعار سال، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، همکاری با دولت در اجرای برنامه‌ها، حمایت از مدیران ریسک‌پذیر و فعال و با روحیه جهادی و همچنین رویکرد ارفاقی نسبت به مردم است.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با اشاره به حمایت از مدیران ریسک‌پذیر، تأکید کرد: در شرایط کنونی خراسان جنوبی باید مدیران کار ریسک‌پذیر و فوق‌العاده‌ای انجام دهند چون با کار متعارف هرگز استان توسعه نخواهد یافت.

وی افزود: سازمان بازرسی همواره سعی دارد که تفسیر و تعیین‌کننده رویکرد ارفاقی از قوانین و مقررات نسبت به مردم داشته باشد.

رحیمی بیان کرد: طی سال گذشته و نیمه نخست امسال، تسهیل پرداخت اعتبارات به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب پرداخت چندین فقره تسهیلات به پرورش‌دهندگان و تولیدکنندگان سویه مرغ آرین انجام شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه از اخذ هزینه‌های مازاد تمدید پروانه چاه‌های کشاورزی از مالکین جلوگیری شد، گفت: همچنین در این مدت جرایم مالیاتی در قالب ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم به مبلغ  ۲۶ میلیارد ریال از دو شرکت فعال در شهرستان‌ها وصول شد.

وی ادامه داد: امکان جذب و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال یارانه اجرای طرح تنظیم بازار در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به عرضه میوه و خرما فراهم شد تا این محصولات با قیمت مناسب‌تری به مردم عرضه شود.

رحیمی به تسریع در قلع و قمع ۲۶۷ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سطح اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: همچنین خلع ید از مساحت ۳ هکتار از اراضی ملی و آزادسازی ۴۴۰ هکتار اراضی پهنه‌های معدنی بلوکه شده انجام شد.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۰۰ مورد بازرسی موردی، فوق‌العاده، برنامه‌ای و سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد، عنوان کرد: در همین راستا مدیرکل، معاون مدیرکل و کارشناس، شهردار و رده‌های مختلف اداری مجرم یا متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: در سال گذشته تعداد هشت نفر از مدیران متخلف یا مجرم به مراجع قضایی صورت گرفت.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از