حالت تاریک
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تلاش برای ایجاد خدمات در سایت‌های مسکن

تلاش برای ایجاد خدمات در سایت‌های مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: همه تلاش ما برای ایجاد خدمات مختلف در سایت‌های نهضت ملی مسکن است تا مردم در زمان اسکان دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، ارسلان مالکی امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت قبل خوب می‌دانست که ساخت مسکن نیازمند کار جهادی است به همین خاطر با انتقاد از طرح مسکن مهر هیچ ورودی در زمینه ساخت مسکن نداشت اما دولت سیزدهم علیرغم همه سختی‌ها و مشکلات به صورت جهادی و انقلابی در این زمینه وارد میدان شد.

وی بر سرعت العمل ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن و انعقاد تفاهم نامه تأکید کرد و افزود: هزینه ساخت مدارس به صورت ۵۰ درصد مشارکت بین ما و اداره کل نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در زمینه ساخت کلانتری هم با نیروی انتظامی تفاهم باید انجام شود و ساخت مسجد هم ضروری است که جای نگرانی برای تامین اعتبار نیست.

مالکی با بیان اینکه همه تلاش ما برای ایجاد خدمات مختلف در سایت‌های نهضت ملی مسکن است، گفت: قرار نیست مردم مانند طرح مسکن مهر در برخی استان‌‌ها هنوز از نظر زیرساخت‌ها دچار مشکل باشند.

وی گفت: خراسان جنوبی از استان های پیش رو در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و از ابتدا سریع وارد عمل شد در زمینه طرح جوانی جمعیت هم به عنوان امری مهم و مقدس خراسان جنوبی عمل کرده و تامین زمین به خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به طراحی سایت‌های نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی بیان کرد: برای ایجاد زیرساخت‌ها به ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مالکی بیان کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در سایت‌های نهضت ملی مسکن کارها را شروع کنید ما هم حمایت لازم را خواهیم داشت.

الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به سایت زعفرانیه

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به سایت زعفرانیه بیرجند ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت در استان ۵هزار قطعه زمین تامین شده که از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ واحد برای شهروندان بیرجند و ۹۰۰ واحد در شهرستان‌ها است.

جواد قناعت بیان کرد: تاکنون در طرح جوانی جمعیت ۱۶ هزار نفر در خراسان جنوبی ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار واجد شرایط شناخته شده‌اند و تاکنون زمین هزار و ۸۱۷ متقاضی واگذار شده است.

وی افزود: ۴۸ سایت نهضت ملی مسکن در استان طراحی شده و این تعداد تا پایان سال جاری به ۵۲ سایت می‌رسد که در این سایت‌ها به ساخت ۲۷ مدرسه نیاز است که باید در روند ساخت آنها تسریع شود تا با استقرار مردم، دانش آموزان دچار مشکل نشوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از