حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

دستاوردهای دولت با خلاقیت تبیین شود

دستاوردهای دولت با خلاقیت تبیین شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌‌سازی، به صورت خلاقانه و هنرمندانه دستاوردهای دولت را تبیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست هم‌اندیشی با راهبر شرق کشور و دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی اظهار کرد: مهمترین رسالت دستیاران مردمی‌سازی دولت اقناع افکار عمومی و تبیین دستاوردها است.

وی با اشاره به اینکه ضعف اطلاع‌رسانی مانع تبیین خدمات دولت به مردم است، افزود: ما در تقابل رسانه‌ای و فضای مجازی و اقناع افکار عمومی هنوز ضعیف هستیم لذا از دستیاران مردمی‌سازی انتظار می‌رود که مدیریت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی بیشتر و اقناع افکار عمومی را به دست بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از پروژه‌ها و اقدامات شاخصی که در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آغاز شده و در حال اجر است، تصریح کرد: ابرپروژه‌هایی مانند راه‌آهن از دغدغه‌های جدی مردم این استان بود که در این دولت آغاز شد.

قناعت گفت: اعتبار فاز اول (زیرسازی) پروژه فراملی راه آهن به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.

وی در ادامه الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم را از دیگر اقدامات شاخص عنوان کرد و گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هکتار زمین از حریم به شهرهای استان الحاق شده بود در حالیکه در دو سال گذشته حدود ۵ هزار هکتار از حریم وارد محدوده شهری شده تا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد.

استاندار با بیان اینکه اکنون نیز الحاق حداقل ۳ هزار هکتار زمین از حریم به محدوده شهرهای استان در دستور کار است، یادآور شد: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی سه پست ۴۰۰ کیلوولت برق احداث شده اما در دو سال اخیر عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است و پست ۴۰۰ کیلوولت طبس هم به زودی افتتاح می‌شود که همه این اقدامات و خدمات نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

وی طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان برای تامین گاز پایدار و احیای ۴۶۶ واحدهای تولیدی راکد از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان اعلام کرد.

قناعت با بیان سایر اقدامات دولت سیزدهم از جمله انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی، ادامه داد: همچنین در این مدت کارخانه قند قُهستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی به همت دولت سیزدهم احیا و راه‌اندازی شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: در زمینه زرشک ۱۰ واحد فرآوری زرشک در استان داریم که هشت واحد در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در سیل پنجم اردیبهشت تعدادی از دانش‌آموزان استان نتوانستند در کنکور شرکت کنند که با اطلاع‌رسانی به موقع، فراگیر و پیگیری‌های متعدد برای نخستین بار اقدامی بزرگی صورت گرفت و مجدد از دانش‌آموزان بازمانده از کنکور آزمون گرفته شد.

قناعت تأکید کرد: در کنار انجام کارهای خلاقانه مهمترین انتظار ما از دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی دولت ارائه ایده برای اقناع افکار عمومی  و مدیریت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستاوردهای دولت است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از