حالت تاریک
مدیرکل تعاون، کار‌و رفاه اجتماعی‌خراسان ‌جنوبی خبر‌داد:

رشد ۴۸ درصدی صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

رشد ۴۸ درصدی صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

گفت: سال گذشته شاهد صادرات ۲۳ میلیون دلاری محصولات مختلف تعاونی های استان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بودیم که رشد ۴۸ درصدی داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، غلامرضا اشرفی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد کارگری داریم و ۴۳۸ هزار نفر از جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی فعالیت می کند، افزود: از این تعداد ۲۶۰ تشکل کارگری و ۴۰ تشکل کارفرمایی هستند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه روابط کار و کارگری در استان اشاره کرد و گفت: علی رغم کمبود پرسنل توانستیم رتبه چهارم کشوری در زمینه کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را کسب کنیم.

اشرفی در ادامه بیان کرد: طی یکسال گذشته شاهد کاهش ۵۸ درصدی حوادث فوتی بودیم و این موضوع حاصل نتایج بازرسی ها و اعمال نظارت های ساختمانی و معدنی و تاکید بر موارد ایمنی کار و امنیت شغلی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ تعاونی جدید متناسب با نیاز استان تشکیل شد، ادامه داد: در این راستا ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی ایجاد شده که نسبت به سال قبل آن حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: شاهد صادرات ۲۳ میلیون دلاری محصولات مختلف تعاونی های استان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بودیم که رشد ۴۸ درصدی داشته است.

اشرفی با اشاره به بحث کار ثبت اشتغال عنوان کرد: در این راستا ۳۰ دستگاه اجرایی تعهد دارند و سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ تعهد اشتغال در سامانه ملی رصد توسط این دستگاه ها محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی از چهار هزار فروشگاه در استان توانسته اند ۱۱ قلم کالای اساسی را تاکنون دریافت کنند و نزدیک به ۸۷ درصد جمعیت استان می توانند از این طرح بهره ببرند و نظارت های قانونی بر این طرح وجود دارد.

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از