حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

روستاهای آسیب‌دیده در اولویت اجرای طرح یاریگران زندگی

روستاهای آسیب‌دیده در اولویت اجرای طرح یاریگران زندگی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید روستاهای درگیر اعتیاد و آسیب‌دیده سطح استان در اولویت نخست اجرای طرح یاریگران زندگی باشد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سید محمدرضا طالبی امروز در چهارمین کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و کمیته استانی یاریگران زندگی در روستا، با اشاره به عوارض اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و جسمی اعتیاد، اظهار کرد: نجات جان یک نفر از اعتیاد به مثابه نجات زندگی بشریت است لذا هرکسی در طرح یاریگران زندگی وظایفی دارد و به لحاظ قانونی، اعتقادی و شرعی در این خصوص مسئولیت داریم و بایستی به نحو احسن به وظایف خود بپردازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حتی اگر وظیفه ابلاغی در این زمینه نداشته باشیم به عنوان انسان‌ و هم‌نوع دوستی در جامعه بایستی از هیچ اقدام مفید و اثرگذاری برای مبارزه با موادمخدر کوتاهی نکنیم.

طالبی به اجرای طرح یاریگران زندگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: البته لازم است بازنگری‌هایی در این طرح صورت گیرد و نبایستی در اجرای طرح تعجیل شود که کیفیت فدای کمیت شود.

وی بر ارزیابی اقدامات بعد از گذشت یکسال از زمان اجرای طرح یاریگران زندگی در استان برای شناسایی نقاط ضعف و قوت تأکید کرد و افزود: در حوزه مقابله باید با جدیت با سودگران مرگ و مواد مخدر برخورد شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر هم باید اقدامات موثری انجام داد تا در آینده نه چندان دور، جامعه عاری از اعتیاد داشته باشیم چون درصد قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت در نتیجه اعتیاد به مواد مخدر است.

وی تأکید کرد: باید روستاهای درگیر اعتیاد و آسیب دیده سطح استان در اولویت نخست اجرای طرح یاریگران زندگی و برنامه‌ها ابلاغی در این زمینه باشد.

طالبی در پایان متذکر شد: همچنین انجام هرگونه اقدام و اجرای برنامه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی در این خصوص باید با محوریت و تایید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از