حالت تاریک
رئیس حفاظت محیط زیست خوسف خبر داد؛

رویت روباه شنی برای اولین بار در خوسف

رویت روباه شنی برای اولین بار در خوسف

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: روباه شنی اولین بار در زیستگاه‌های این شهرستان مشاهده و تصویربرداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمد دادی گفت: یکی از همیاران افتخاری محیط زیست و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش به نام هادی باغانی توانست برای اولین بار در شهرستان خوسف و در منطقه آبگرم کویر لوت از یک قلاده روباه شنی تصویربرداری کند.

وی افزود: جثه روباه شنی کوچک‌تر از روباه معمولی ولی گوش‌ها به نسبت بزرگ‌تر است، رنگ پشت گوش‌ها برخلاف روباه معمولی سیاه نیست و غالبا به رنگ پشت بدن یا زرد متمایل به نارنجی است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف با برشمردن سایر ویژگی‌های این گونه گفت: وجود یک لایه ضخیم و پهن خز در کف پنجه دست و پا با موهای ضخیم و بلند باعث شده نیروی وزن در واحد سطح وسیع‌تری گسترده شود و پنجه‌ها بسیار کمتر در ماسه‌های نرم فرو برود.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته پس از گونه‌های گربه وحشی، شاه روباه، گربه شنی، سمور سنگی، روباه شنی پنجمین گونه‌ای است که در طبیعت شهرستان خوسف برای اولین بار مشاهده و ثبت شده است.

گفتنی است، استان خراسان جنوبی ۹ منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از