حالت تاریک
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی:

زائران اربعین مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

زائران اربعین مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از شهروندان به بهانه اربعین هشدار داد.

به گزارش خاورستان، قدرت الوانی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد:  باتوجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و اقدام شهروندان برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین و اخذ گذرنامه ویژه اربعین، مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این ایام و با تبلیغات گسترده و با ارسال پیامک و شگردهای مختلف قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با بیان اینکه از مهمترین شگرد کلاهبرداران راه‌اندازی سایت‌های جعلی ثبت نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین است افزود: رزرو محل اقامت، فروش بلیت، صدور سریع ویزا، هدیه اینترنت رایگان به زائران، ارسال لینک‌های آلوده برای زائران در طول مسیر و کمک به جمع‌آوری نذورات از دیگر اقدامات مجرمان است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات کذب و فریبنده باعنوان ثبت نام و اعزام زوار به مراسم اربعین به دنبال سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد هستند گفت: کاربران برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی و شخصی خود در فضای مجازی از نصب نرم‌افزار و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان در ادامه افزود: ثبت نام زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین و دریافت مجوز خروج از کشور صرفا از طریق سامانه سماح مجاز است و سایر سایت‌های جعلی و به قصد کلاهبرداری است.

سرهنگ الوانی با بیان اینکه کاربران باید مدنظر داشته باشند که برای دریافت گذرنامه هم حتما به دفاتر مجاز و قانونی مراجعه کنند گفت: از ارسال مدارک هویتی خود به افراد ناشناس، دفاتر و موسسات غیرمجاز در بستر فضای مجازی برای صدور گذرنامه خودداری کنند.

وی با هشدار به زائران افزود: زائران سعی کنند اطلاعات مهم و خصوصی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکنند و همراه خود نبرند.

رئیس پلیس فضای مجازی استان گفت: شهروندان در صورت مواجه با پیام‌هایی مبتنی بر جمع آوری نذورات و کمک به موکب‌های اربعین، دریافت ارز و یا وام ویژه اربعین و همچنین تبلیغاتی مبتنی بر دریافت فوری گذرنامه تنها به مراجع رسمی و شناخته شده مراجعه و به اینگونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و یا منابع معتبر اعتماد نکنند.

سرهنگ الوانی افزود: زائران پیاده مراقب دستگاه‌های اسکیمر باشند و کارت بانکی خود را هنگام خرید به دست دستفروشان نداده و رمز بانکی خود را به صورت محرمانه وارد کنند تا رمز بانکی آنها افشا نشود.

وی از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و درصورت نیاز با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از