حالت تاریک
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

طرح تجربه‌‌افزایی جوانان در پنج استان اجرا می‌شود

طرح تجربه‌‌افزایی جوانان در پنج استان اجرا می‌شود

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح مهارت‌آموزی و تجربه‌‌افزایی جوانان به منظور توانمند شدن جوانان و کارآفرینی در پنج استان کشور اجرا می‌شود و خراسان جنوبی، استان پایلوت طرح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سینا کلهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: وزارت ورزش و جوانان متولی دو حوزه ورزش و جوانان معرفی شده است و در بخش وظایف وزارتخانه در حوزه جوانان، ساماندهی امور جوانان از طریق دستگاه‌های اجرایی به عنوان اولین تکلیف ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی ما از ستادهای ساماندهی امور جوانان در اکثر استان‌ها این است که بهره‌وری حداقلی دارند، افزود: در برخی استان‌ها برگزار شدن یا نشدن ستاد ساماندهی امور جوانان فرقی ندارد چون دستگاه اجرایی کار تخصصی خود را انجام می‌دهد و بعد همان کار را در این ستاد گزارش می‌دهد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه خراسان جنوبی را جزو استان‌های خوب در برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان با ریاست استاندار ارزیابی کرد و افزود: همه ما به جهت قانونی و مسئولیت عمومی در حوزه امور جوانان مسئول هستیم و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم.

کلهر با اشاره به اینکه مأموریت ازدواج، مأموریت تخصصی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیست و همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مسئولیت دارند، عنوان کرد: اگر برای ترویج فرهنگ ازدواج به موقع و آسان جوانان کمک کنیم همه جامعه منتفع خواهد شد در غیر این صورت همه آسیب خواهیم دید.

وی با بیان اینکه اقدام مشترک و هماهنگ در حوزه جوانان از سیاست‌های کاری وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز باید تلاش کنیم زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌ورزی برای جوانان فراهم شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر کسب تجربه جوانان تاکید کرد و گفت: باید در دستگاه‌های اجرایی شرایطی فراهم شود که جوانان در پروژه‌های آنها حضور یابند و تجربه کسب کنند.

کلهر از اجرای طرح مهارت‌آموزی و تجربه‌افزایی جوانان به صورت پایلوت در استان خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و ایلام خبر داد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را برای طرح تجربه‌افزایی جوانان معرفی کنند.

وی بیان کرد: در مرحله تجربه‌آموزی به جوانان تسهیلاتی از دو طریق وزارت ورزش و از محل تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه در استان‌ها پیگیری و پرداخت خواهد شد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح تجربه‌‌افزایی جوانان مصوبه شورای عالی جوانان است که در مرحله نخست در پنج استان کشور و ترکیبی از استان‌های کم برخوردار و کلانشهر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که وضعیت کلی اشتغال خراسان جنوبی خوب اما نرخ اشتغال جوانان پایین تر از میانگین کشوری است برای جبران این مشکل، ابتدا طرح به صورت پایلوت در این استان اجرا می‌شود.

کلهر از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات در قالب ۲۷ درصد برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: این اقدام مهم تعداد وام‌های پرداختی در زمینه ازدواج و اشتغال جوانان را متحول می‌کند و از این طریق تشکل‌ها و سمن‌ها پروژه‌ها را پیاده سازی می‌کنند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از