حالت تاریک
کارشناس سیاسی:

طوفان‌الاقصی آغازی است که پایانش آزادی فلسطین است

طوفان‌الاقصی آغازی است که پایانش آزادی فلسطین است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات «طوفان‌الاقصی» با طراحی مدبرانه، هوشمندانه و شجاعت جوان‌های فلسطینی رقم خورد و قطعا نقطه‌ی آغازی‌ است که پایانش به نجات کامل فلسطین منتهی خواهد شد.

آتنا خزاعی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در عملیات «طوفان‌الاقصی» که اتفاق افتاد و کلیات معادلات سیاسی جهان را دگرگون و وارونه کرد؛ این قدرت‌نمایی حق در دنیا خیلی عجیب و باعث افتخار است.

وی خاطرنشان‌کرد: امام خامنه‌ای در سخنرانی که داشتند در ارتباط با ملت فلسطین صحبت‌هایی داشتند و می‌گویند «در برهه‌های اخیر در دنیا و در تاریخ اخیر دنیا که حالا 100 سال گذشته یا بیشتر را بخواهیم بررسی کنیم و از بین این همه ملت مسلمانی که در دنیا وجود دارد؛ هیچ ملتی مانند ملت فلسطین نبوده که با هم‌چین دشمنی، با این حجم از شرارت، خباثت، بی‌رحمی و خون‌خواری مواجه باشد».

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امام موسی صدر جمله‌ای در ارتباط با اسرائیل دارند «اگر بین شیطان و اسرائیل جنگی اتفاق بیفتد قطعا ما کنار شیطان و مقابل اسرائیل خواهیم ایستاد» و این جمله آن حجم از شرارت و شر مطلق بودن اسرائیل را نشان می‌دهد و واقعا این جمله‌ی عجیبی است که شیطان با آن حجم از خباثت پایین‌تر از اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی نماد یزیدهای مدرنیته است

خزاعی تصریح‌کرد: هیچ ملتی مانند فلسطین نبوده که با این حجم از محاصره، محدودیت، فشار و کمبود با دشمن مواجه شود و فیلمی هم که اخیرا از وزیر جنگ اسرائیل منتشر شد که می‌گوید «از این لحظه به بعد آب، غذا، سوخت و هر آنچه که به حیات فلسطینی‌ها کمک می‌کند قطع و ممنوع خواهد بود»؛ این‌ها در واقع نماد یزیدهای مدرنیته هستند.

وی یادآورشد: آن جمله‌ای که امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند «کل یوم عاشورا و کل عرض کرببلا» واقعا مصداق شرح حال امروز ما است و هر روز مواجهه حق و باطل، خیر و شر و سیاه و سفید است؛ در واقع یزید و شمر 1400 سال پیش تمام شد؛ وظیفه‌ی ما این است که شمر زمان خود را بشناسیم.

اسرائیل نمادی از شمر زمانه است

این کارشناس سیاسی، اسرائیل را نمادی از شمریت و یهودیت دانست و افزود: رژیم صهیونیستی شر مطلق است و دشمنی به دشمنی اسرائیل در تاریخ وجود نداشته و ملتی به مظلومیت، مقاوم بودن، شجاع و دلیربودن فلسطینی‌ها وجود ندارد.

خزاعی ضمن تاکید بر این‌که ما تمام عیار پشت فلسطینی‌ها ایستاده‌ایم، افزود: ملت فلسطین به قول امام خامنه‌ای، «ملت دیروز و امروز نیست بلکه یک ملت غیور و کهنسال با عمر چند هزار ساله دارد و واقعا چه واکنشی می‌تواند در ارتباط با این ظلم هشتاد ساله داشته باشد و چه توقعی آدم می‌تواند داشته باشد فلسطینی که مورد ظلم واقع شده و مظلوم هم که نباید مانند ظالم برخورد کند»؛ من نمی‌دانم واقعا چه تدبیرو فکری می‌تواند وجود داشته باشد که یک فرد بتواند این حرف را بزند؛ واقعا ظلم هشتاد ساله را چطور می‌شود جبران کرد؛ چه توقعی مگر دارند؛ تا چه حد سکوت و تا چه اندازه مقاومت.

«عملیات الاقصی» نقطه‌ای است که پایانش به نجات فلسطین ختم می‌شود

وی بیان‌کرد: الحمدلله با طراحی مدبرانه و هوشمندانه شجاعت جوان‌های فلسطینی این حماسه رقم خورد و قطعا نقطه‌ای‌ است که پایانش به نجات کامل فلسطین منتهی خواهد شد؛ هر چقدر هم که دست اعراب به ظاهر قدرتمند جهان، پشت این اتفاق باشد؛ اسرائیل تمام و نابود شده است.

کاخ کاغذی اسرائیل مچاله و غرق شده است

کارشناس مسائل سیاسی تاکیدکرد: آن کاخ کاغذی که اسرائیل برای خودش همراه با کشورهای مختلف ساخته بود الان مچاله و در مرداب و باتلاقی است که خود این رژیم با جنایت‌هایش درست کرده، غرق شده و بیرون آمدن از این باتلاق فایده‌ای ندارد؛ هر کار کند ابهتش برنمی‌گردد.

فضاسازی‌های دروغین رسانه‌ای اسرائیل علیه جبهه مقاومت

خزاعی اضافه‌کرد: همه‌ی آن دست و پاهایی که اسرائیل دارد می‌زند از انتشار دروغ‌هایی است که دارد بیان می‌کند؛ این فلسطینی‌ها چه بلایی دارند بر سر اسرائیلی‌ها می‌آورند؛ دروغ‌های کذبی که نمونه آن درواقع امثال این بود که تجاوزهایی دارد اتفاق می‌افتد که بدون هیچ سند و مدرک بود؛ خبرنگارهای اسرائیلی که بیان کردند « 40 کودک توسط حماس سر بریده شدند» و بعد خودشان توئیت زدند که در واقع این اتفاق را خودشان با چشمان خودشان ندیدند بلکه شنیده‌اند و چه بسا واقعیت نداشته است.

وی ادامه‌داد: یکی دیگر از نمونه‌هایی که گفتند «25 نفر در کنسرت را فلسطینی‌ها کشتند و قتل عام کردند» اما عملا هیچ عکس، تصویر و فیلمی از آن منتشر نشد و تنها فیلمی که وجود داشت فیلم فرار اسرائیلی‌ها از آن کنسرت بود و همه‌ی این فیلم‌ها و کلیپ‌ها، به دروغ دارد منتشر می‌شود.

کارشناس سیاسی اضافه‌کرد: هم‌چنین از طرفی فیلم‌هایی که قابل مخفی‌کردن نیست از اسرئیلی‌هایی دارد منتشرمی‌شود که دارند می‌گویند وقتی با فلسطینی‌ها مواجه شدند چه واکنش و تا چه حد با رحم، الفت و مهربانی با این افراد، بدون کوچکترین آسیبی برخورد شد و داریم می‌بینیم در واقع فیلم‌هایی که دارد از برخورد نظامیان فلسطینی با کودکان اسرائیلی منتشر می‌شود چه فیلم‌هایی است و اتفاقی که اسرائیل می‌خواهد رقم بزند با این‌که در همان روزهای ابتدای جنگ، فیلم‌ها و کلیپ‌های که از حماسه‌ای حماس رخ می‌داد سراسر غیرت، غرور، مقاومت و افتخار بود و به‌محض انتشار این فیلم‌ها، درواقع خطوط اینترنت و ارتباطی غزه کاملا قطع کرد که هیچ فیلم وعکسی ازغزه منتشر نشود.

الان در حال جنگ اطلاعاتی تمام عیار هستیم

خزاعی تاکیدکرد: به قول امام خامنه‌ای ما الان شاهد فضاسازی رسانه‌ای، یک جنگ اطلاعاتی تمام عیار هستیم که دارد اتفاق می‌افتد و به ما این‌گونه القا می‌کند که اسرائیل قدرتمند است و فلسطین را در یک بایکوت رسانه‌ای می‌برد؛ این‌ها دروغ محض است و همه‌ی این کارها جوسازی رسانه‌ای است.

ابهت توخالی ارتش رژیم صهیونیستی دیگر برنمی‌گردد

وی تصریح‌کرد: اسرائیل می‌خواهد ابهت ارتش خود را برگرداند اما به قول امام خامنه‌ای «شتر در خواب بیند پنبه دانه» و این اتفاق دیگر نمی‌افتد و دست این رژیم برای همه رو شده است؛ در واقع تظاهرات و راهپیمایی‌های که برای حمایت از فلسطینی‌ها در کشورهایی که فیلم‌هایش اخیرا درلندن، سیدنی، استرالیا، تورنتوی کانادا، نیویورک، مادرید اسپانیا دارد انجام می‌شود نشان می‌دهد که وحشی‌گری اسرائیل برای همه‌ی جهان رو شده و واقعا ابهتش ریخته است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان‌کرد: رژیم غاصب صهیونیستی هر کاری هم انجام بدهد آن ابهت دیگر برنمی‌گردد، در تحقیقاتی که درواقع به صورت آماری سال 2014 شبکه‌ی بی‌بی‌سی انجام داد جهت این‌که ببیند که کشور اسرائیل و رژیم صهیونیستی چه رژیمی است در نتیجه‌ی این آمارهایی کسب کرد متوجه شد که رژیم صهیونیستی جزو منفورترین رژیم‌ها در نگاه مردم دنیا است طبق آمارها یک چیز از صنعت رسمی، مکتوب جهانی و بین‌المللی است که همه‌ی مردم در هر نقطه‌ای که باشند می‌توانند در هر نقطه‌ای ببینند و متوجه آن باشند.

خزاعی تاکیدکرد: اینکه امام خامنه‌ای می‌فرمایند «شکست رژیم صهیونیستی غیرقابل ترمیم است» بابت این است که یک سری از زیرساخت‌های اصلی حاکمیت اسرائیل فرو پاشیده، ویران شده و به این آسانی قابل جبران نیست و خود این رژیم هم سبب این ویرانی بوده است؛ این حاصل عملکرد اسرائیل بابت جنایت‌هایی است که در تاریخ انجام داده و این جنایتها را از حد گذرانده است.

وی تصریح‌کرد: طبیعتا رژیم غاصب صهیونیستی باید منتظر یک چنین طوفانی باشد به اصطلاح یکی از دوستان وقتی باد می‌کاری باید طوفان درو کنی و هرچه تلاش کند با مظلوم‌نمایی‌ها از طریق رسانه نمی‌شود این هیولا را به صورت یک مظلوم واقع کرد.

این کارشناس سیاسی ضمن تاکید بر این‌که دست رژیم صهیونیستی برای همه‌ی مردم دنیا رو شده است، افزود: 35 تشکل دانشجویی در دانشگاه هاروارد بیانه‌ی حمایت از فلسطین را در مقابل رژیم صهیونیستی در جریان «طوفان‌الاقصی» امضا کردند و در این بیانیه در واقع گفته‌اند که ما رژیم صهیونیستی را در قبال خشونت‌هایی که انجام داده نسبت به حماس کاملا مسئول می‌دانیم و بازخواست می‌کنیم.

خزاعی گفت: شاکله‌ی کار اسرائیل نابود شده و این کاخ پوشالی از بین رفته و به اصطلاح مجاهدین کار خودشان را انجام دادند و الان این علم روی دوش سیاسیون، نخبه‌ها، دهه هشتادی و رسانه‌های ما است، این جهاد تبیینی که امام خامنه‌ای سالها از آن سخن گفته‌اند الان این علم دست ماها افتاده و باید با این دغدغه را مطرح کرده، این علم را در دست بگیریم؛ بلند شویم؛ یاعلی بگوئیم و تبیین کنیم؛ باید همه‌ی چیزهایی که می‌دانیم را تبیین و این سکوت و مارپیچ سکوت را بشکنیم برای این‌که تا ابد حق پیروز بوده و ان‌شاءالله خواهد ماند.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از