حالت تاریک

عیدی شرکت گاز به استان های شرق کشور

عیدی شرکت گاز به استان های شرق کشور

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از تزریق گاز ۸۰ کیلومتر خط انتقال گاز ۳۶ اینچی دشتک - نهبندان خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش فشار این خط هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، عملیات اجرایی خط لوله گاز دو راهی دشتک - نهبندان با هدف افزایش پایداری شبکه گازرسانی در شرق کشور و خراسان جنوبی تیرماه سال گذشته با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در شهرستان نهبندان آغاز شد.

این پروژه ۳۶ اینچی از منطقه دو راهی دشتک در نزدیکی زابل آغاز شده و تا شهرستان نهبندان در جنوب خراسان جنوبی ادامه دارد.

 فاز دوم این پروژه نیز در دستور کار است تا خط لوله یادشده به شهرستان سربیشه برسد و با تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور، دیگر در فصل سرد سال شاهد اُفت فشار گاز در خراسان جنوبی نباشیم.

پروژه ۱۷۶ کیلومتری خط لوله گاز دشتک - نهبندان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار صنعت گاز است که با تلاش جهادی مجموعه شرکت گاز به‌ پیش می‌رود و اجرای آن نقش موثری در افزایش پایداری شبکه گازرسانی استان‌های شرقی و شمال شرق در شرایط خاص دارد.

استاندار خراسان جنوبی ۲۱ آبان در مراسم آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال گاز دشتک - نهبندان گفت: یکی از کارهای اساسی که تامین انرژی پایدار و توسعه خراسان جنوبی را رقم می‌زند، همین پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به سمت استان است.

جواد قناعت با بیان اینکه از دل تهدیدها باید فرصت‌های بزرگ را ایجاد کرد، افزود: زمستان و در اوج برودت هوا و بالا بودن میزان مصرف انرژی با مشکلاتی در حوزه گاز مواجه بودیم لذا با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات خوبی تاکنون توسط شرکت گاز و پیمانکاران انجام شده و این پروژه امسال با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در فاز اول و ۴۰ هزار میلیارد ریال در فاز دوم آغاز شد.

عیدی شرکت گاز به استان های شرق کشور

وی با بیان اینکه فاز اول خط انتقال گاز تیرماه سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی فاز دوم پروژه انتقال گاز را در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ شاهد باشیم و با پای کار بودن پیمانکاران در آینده‌ نزدیک شاهد افتتاح ۲ فاز گازرسانی به استان خواهیم بود.

در آستانه سال نو و همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت:

آن طور که رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم امروز اعلام کرد: با همت همکاران مهندسی و توسعه گاز ایران، منطقه ۴ انتقال گاز و شرکت گاز خراسان جنوبی ۸۰ کیلومتر از خط انتقال ۳۶ اینچی دو راهی دشتک به نهبندان از طرف نهبندان تزریق گاز شد. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزایش فشار خط در حال انجام است افزود: تزریق گاز این ابر پروژه که با تلاش شبانه روزی خادمان مردم انجام شده است، عیدی شرکت گاز به استان های شرق و شمال شرق کشور است. 

محمودی تصریح کرد: پروژه خط انتقال دشتک-نهبندان یکی از اقدامات اساسی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در دولت مردمی سیزدهم است که تأمین انرژی پایدار را در استان خراسان جنوبی و استان های شمال شرقی کشور رقم می‌زند. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: اجرای پروژه ملی خط انتقال دشتک زابل به نهبندان در دولت مردمی سیزدهم با هزینه 80 هزار میلیارد ریال در تیر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در کمتر از ۹ ماه عملیات تزریق گاز فاز اول پروژه به طول ۸۰ کیلومتر آن صورت گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از