حالت تاریک
راه قدس از کربلا می‌گذرد؛

موج خروشان حمایت از فلسطین در اربعین حسینی

موج خروشان حمایت از فلسطین در اربعین حسینی

امسال زئران اربعین حسینی با شعار «کربلا طریقُ الاقصی» و با نماد فلسطین، در مسیر پیاده‌روی حضور پررنگی دارند و در ابراز حمایت از غزه و مردم فلسطین و اعلام تنفر از رژیم اشغالگر قدس و حامیانش سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اربعین هر سال می‌آید و ما را به زیارت حسین (ع) دعوت می‌کند، زیارتی که باعث می شود پیام ها و محورهای قیام بزرگ حسین بن علی (ع) را مرور کنیم و به گوش بشریت برسانیم. با احیای اربعین و حرکت به سمت کربلا، آنچه حسین بن علی(ع) به سبب آن قیام کرد، حیات می‌یابد و فریاد «هیهات منّا الذّلّة» بلندتر از قبل به گوش می‌رسد. 

اربعین آغازی بود برای گسترش زوایای قیام عاشورا. هدف امام حسین (ع) از برپایی واقعه عاشورا، روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم و همچنین نجات‌بخشی بشریت بود و پس از آن باید این اهداف برای همگان آشکار می‌شد. 

او سفر کرده‌ای است که در طی قرن‌ها صدها قافله دل به همراهش رهسپارند و در این مسیر خون‌ها ریخته شده و سرها برنیزه‌ها رقص‌کنان رفته است از اروند رود گرفته تا خاک کربلا و هر آنجایی که ندای آزادیخواهی و مظلوم‌ستیزی بلند است چرا که جانب عشق عزیز است و نباید آن را دمی فروگذارند.

حماسه میلیونی اربعین امسال متمایز با سال‌های گذشته پدیدار شد با شعار مرگ بر اسرائیل تا در دست داشتن پرچم فلسطین که امسال در طریق کربلا بیشتر از قبل به چشم می‌خورد. اربعین ۱۴۰۳ صحنه اعلام انزجار از رژیمی منحوس بود که از هیچ جنایتی در برخورد با کودکان و مردم مظلوم غزه دریغ نکرد.

آری! چندین ماه است که صحنه‌هایی از محرم ۶۱ هجری در غزه در حال تکرار است و ما بارها زیر لب منجی عالم بشریت را صدا زده‌ایم. تصاویر پیکر‌های آغشته به خاک و خون، کشف گور‌های دسته‌جمعی، فریاد مردان و ضجه‌ی زنان و بیش از همه مظلومیت کودکان معصوم که در حملات پیاپی گرگ‌صفتان صهیون پرپر می‌شوند.

امسال راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی، بستری بود که در آن فریاد مظلومیت غزه و آزادی قدس شریف در مسیر وصال حرم سیدالشهدا علیه السلام به گوش جهانیان برسد. این همان اربعین برائت بود. برائت از دشمن صهیونیستی و حامیان و مهره‌های این رژیم کودک‌کش و جعلی.

حضور دلدادگان حسینی با پرچم و نمادهای مردم مظلوم غزه یکی از قاب‌های پرتکرار پیاده‌روی اربعین امسال است. زوار اربعین حسینی، نه تنها مردم بی‌دفاع فلسطین را دراین حماسه عظیم فراموش نکردند، بلکه از اربعین حسینی به مثابه فرصتی برای هشدار به ملعون بشریت یعنی رژیم اشغالگر قدس استفاده کردند.

محمد یکی از زائر اربعینی است که در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به کربلای معلی، می‌گوید: سفر اربعین امسال خاص است چون با توجه به جنایات بی‌سابقه رژیم جعلی اسرائیل، آمده‌ایم تا پیام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم اشغالگر قدس  را به صورت جهانی منتقل کنیم.

وی که معتقد است راه قدس از کربلا می‌گذرد، براین نکته هم تاکید می‌کند که ظالمان باید نابود شوند و می‌افزاید: امام حسین(ع) الگوی ظلم‌ستیزی در جهان بوده و خواهد ماند و امیدواریم این بیدار جهانی که شکل گرفته به نابودی رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل منجر شود.

ستون به ستون طریق الحسین، امسال میزبان آزادگانی است که قلبشان به یاد مظلومیت غزه می‌تپد و قدم‌هایشان، مهری است بر طومار ایستادگی و ظلم‌ستیزی. سمیه یکی از زائران خوزستانی که چفیه فلسطینی به سر کرده است، می‌گوید: امسال با نماد فلسطین و به نیابت از ۴۰ هزار شهید راه قدس به زیارت سید الشهدا(ع) آمده‌ام تا حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنم.

زائران پیاده‌روی اربعین امسال علاوه بر بیرق‌های عزای امام حسین(ع)، بیرق فلسطین را هم به نشانه حمایت از مردم مظلوم غزه حمل می‌کنند.

موکب نداء الاقصی در عمود ۸۳۳ در مسیر نجف به کربلا امسال هم با همکاری جمعی از علما و فعالان فلسطینی با همراهی فعالان بین‌الملل ایرانی و عراقی به خوبی توانسته اربعین را به فلسطین گره بزند.

نداء الاقصی، موکبی است که در آن رنگ و بوی وحدت اسلامی و امید به پیروزی بر دشمن به مشام می‌رسد. خدمت علمای مشهور فلسطینی به زائرین حسینی، معرفی شهدای فلسطینی که الگوی مبارزاتی‌شان حضرت سید الشهدا(ع) بوده است، اجرای زنده سرودهای فلسطینی به زبان‌های مختلف، روایت اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها با ماکتی سه‌بعدی، از همه مهمتر گپ و گفت از نزدیک با فلسطینی‌ها، فرصتی طلایی است تا جوانان عراقی و ایرانی از نزدیک فلسطین را لمس کنند.

تقریباً در تمامی مسیر زائران نشانه‌های مختلفی را به یاد مسلمانان غزه همراه خود دارند و پرچم فلسطین را روی لباس یا کوله خود متصل کردند در برخی از فواصل مسیر نیز ندای مرگ بر اسرائیل نیز به گوش می‌رسد.

موکب‌داران هم سعی دارند با  نذر آب و شربت به نیابت از شهدا غزه، ختم قرآن، برافراشتن پرچم فلسطین و نصب تصاویری از شهدای غزه و ... حمایت خود از فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

روحانی جوانی که در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین در یک موکب عراقی است و با صدای بلند زائران را به نوشیدن آب خنک دعوت می‌کند، می‌گوید: اینجا یکی از بندهای زیارت عاشورا «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ» اجرا می‌شود و عشق به فلسطین و غزه به مثابه کربلای امروز و دشمنی با صهیونیست‌ها به مثابه یزیدیان امروز است.

او با ابراز امیدواری می‌افزاید: روزی می‌رسد که از مسیر اربعین راهی قدس شریف شویم و هدف ما هم امسال این بود تا اعلام کنیم همیشه و همواره حامی مظلومان جهان به ویژه مردم بی‌دفاع فلسطین هستیم.

این خادم حسینی تأکید می‌کند: همانطور حضرت آقا فرمودند: «تا ۲۵سال دیگر اسرائیل از صحنه روزگار محو می‌شود.» ان‌شاالله این وعده محقق خواهد شد و جبهه مقاومت در اقصی نقاط جهان به یاری حق پیروز خواهد بود.

هر قدم  در این مسیر، حکایت از پیوندی دارد که می‌تواند مرزها را درنوردد و دل‌ها را به هم نزدیک کند؛ هر قدم در مسیر اربعین، نشان از امید و وحدتی دارد که مرزها و ملیت‌ها را در هم می‌شکند.

اربعین حسینی فرصتی برای تبلور همین بیداری مقدس است که به نقطه عطف بیداری جهانی در مواجهه با رژیمی تبدیل خواهد شد که روز به روز به مرگ و زوال نهایی خود نزدیک‌تر و حامیان آن هر لحظه نسبت به قبل رسواتر می‌شوند. 

امروز صدای مظلومیّت مردم غزه بالاترین صداست و امیدواریم وعده الهی «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ» بزودی محقق شود و ظالمان و ستمگران به سزای اعمال جنایتکارانه شأن برسند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از