حالت تاریک
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه:

میلاد پیامبر(ص) فرصتی برای نهادینه‌کردن وحدت

میلاد پیامبر(ص) فرصتی برای نهادینه‌کردن وحدت

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت:میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت فرصتی مغتنم برای نمایش وحدت بیش از پیش مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام در جهان و بازنگری ظرفیت‌های تقویت کننده وحدت در بین مسلمانان است.

مولوی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خاورستان در رابطه با ضرورت وحدت و انزجار از وحدت‌شکنی و تفرقه تاکید کرد و گفت:میلاد پیامبر(ص) فرصت بسیار خوبی است که مسلمانان از سیرت پاک پیامبر(ص) درس بگیرند و از سفارشاتی که پیامبر اکرم(ص) در رابطه با وحدت کردند مردم در زندگی روزمره استفاده کنند و وحدت را در جامعه و بین اقشار مختلف مسلمانان نهادینه کنند.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه تصریح کرد: وحدت هم امر خدا است و هم سیرت پیامبر اکرم(ص) است و قرآن به آن امر کرده و ضرورت بسیار مهمی است به خصوص امروز که مسلمانان باید وحدت را در زندگی‌شان نهادینه کنند چون دشمنان اسلام هیچ وقت نمی‌خواهند که مسلمانان با هم متفق و متحد باشند.

به گفته مولوی عبداللهی وحدت باعث می‌شود قدرت اجتماعی مسلمانان تقویت شود و مسلمانان در برابر کفار یدواحده باشند اما اگر غیر این باشد شکی نیست که اقتدار مسلمانان تضعیف می‌شود و دشمنان جرات و جسارت پیدا می‌کنند تا به مقدسات مسلمانان اهانت بکنند‌.

وی اظهار کرد:آن‌ها با سوزاندن قرآن که کتاب دو میلیارد مسلمان است به خاطر اختلافات مسلمانان و به خاطر ضعفی که مسلمانان در بین خودشان دارند این جسارت را پیدا می‌کنند وگرنه آن‌ها نمی‌توانستند همچنین جسارتی داشته باشند و به مقدس‌ترین کتاب مسلمانان اهانت کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین هم از نظر قرآن و هم از نظر آیات و روایات لازم است که مسلمانان نسبت به وحدت در بین خودشان اهمیت دهند و وحدت را در عمل در زندگی‌شان بیاورند.

وی ادامه داد: بین مردم و مسئولان هم باید وحدت باشد و مسئولان هم با خدمت‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهند با کارهایی که برای مردم انجام می‌دهند سعی کنند که مردم را نسبت به انقلاب اسلامی دلگرم کنند.

به گفته وی مردم بدانند که وحدت در حقیقت یک تاکتیک و شعار نیست یک عمل است که در نظام جمهوری اسلامی برای مسلمانان بسیار مفید است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از