حالت تاریک

نجوای عاشقانه‌مردم خراسان‌جنوبی با حضرت‌حق در سومین شب‌قدر

نجوای عاشقانه‌مردم خراسان‌جنوبی با حضرت‌حق در سومین شب‌قدر

نجوای عاشقانۀ بندگان حضرت حق در سومین شب از شب‌های قدر، آسمان خراسان جنوبی را در تاریکی شب نورباران کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، دلدادگان حضرت حق در سومین شب از شب‌های قدر به مساجد و آستان مقدس امامزادگان پناه آوردند تا در این شب پر التهاب، آرامش بیابند. پروردگار را به هزار نام خواندند و قرآن را روی سر گذاشتند و او را به نام قرآنِ ناطق قسم دادند تا کوتاهی‌هایشان را ببخشاید و مقدّرات یک سال را به برکت نام پرصلابت امیرالمؤمنین در برگی عاری از زشتی و سیاهی بنشاند. 

نجوای عاشقانۀ بندگان حضرت حق در سومین شب از شب‌های قدر، آسمان خراسان جنوبی را در تاریکی شب نورباران کرد. هر کس به نیتی و برای استجابت دعا یا گشایش مشکلی با چشمان خیس سر در آستان رحمت الهی خم می‌کند و امید به مغفرت و رحمت پروردگار دارد.

دایره‌ی این عبادت‌ها در شب قدر به وسعت هزاران شبی است که پروردگار وعده داده است، قدر که باشد هر شب عبادتش معادل هزار شب است و همه با راز و نیاز و عبادت در این شب‌ به درگاه خداوند توبه می‌کنند و رحمت و مغفرت را می‌جویند.

در سومین شب قدر زن و مرد، کوچک و بزرگ و از همه مهمتر نسل جوان حضور فعالی داشتند و با دلی آکنده از اندوه و چشمانی اشکبار نوای دلنشین «الغوث الغوث» سر دادند و دست نیاز به سوی درگاه باری تعالی بلند کرده و از خدای منان خواستند تا تقدیر شایسته برای آنها رقم بخورد.

مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها میزبان مراسم احیای آخرین شب‌ قدر و عزای مولا امیرالمومنین(ع) بود و حاضران در مراسم با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و قرآن به سر گرفتن آئین سومین شب قدر را به سحر و طلوع شمس رساندند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از