حالت تاریک
در طبس و فردوس؛

نمایشگاه اقتصاد به توان مردم گشایش یافت

نمایشگاه اقتصاد به توان مردم گشایش یافت

نمایشگاه اقتصاد به توان مردم با 98 غرفه از تولیدات مشاغل خُرد در شهرستان طبس و فردوس گشایش یافت.

به گزارش خاورستان، مهدی هنری روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در شهرستان طبس که با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا (ع ) استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حمایت از فروش تولیدات روستایی و مشاغل خرد و خانگی و کمک به توانمندسازی تولیدکنندگان نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در این مرحله بصورت منطقه‌ای در دو شهرستان طبس و فردوس آغاز به کار کرد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه این دو شهرستان در مسیر تردد مسافران استان‌های دیگر واقع شده مکان‌یابی نمایشگاه‌ها در این مرحله به مناسبت ایام ربیع الاول و هفته دفاع مقدس در این دو نقطه مشخص شد.

 

وی ادامه داد: نمایشگاه به‌صورت استانی با اولویت شهرستان‌های مجاور برگزار شده است چرا که بخشی از مجموعه تحت پوشش سازمان، محرومین و مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) هستند.

 

هنری با بیان اینکه در این نمایشگاه کمیته امداد هم مشارکت داشته و حدود ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان مددجویان تحت پوشش هستند، عنوان کرد: در حین برگزاری نمایشگاه پایش اطلاعات تولیدکنندگان انجام شده و کلیه مسائل و مشکلات آنها در سامانه نرم افزاری بالونت ثبت می‌شود.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در واقع نمایشگاه علاوه بر کمک به بازاریابی تولیدات، بستری برای احصا و کمک به حل مسائل مردم در حوزه مشاغل خرد و خانگی است.

 

وی گفت: حل مشکلات تولیدکنندگان در اولویت این سازمان قرار گرفته و تمامی آموزش‌های لازم و همراهی جهت دریافت مجوزها انجام می‌گیرد.

 

هنری در ادامه یکی از خصوصیات نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم را مدیریت و راه‌اندازی آن توسط تیم‌های مردمی و جهادی دانست و افزود: این تیم‌های مردمی به‌صورت خودگردان، در هر مرحله برگزاری با شناسایی و کشف ظرفیت‌ها و رویش‌های جدید، شبکه مردمی هدایت نمایشگاه‌ها منسجم‌تر و قوی‌تر شده و به سمت اقتصاد مردم پایه گام برمی‌دارد.

 

به گفته وی؛ همچنین در این قالب راهبران بومی، محلی و شهرستانی جدید نیز شناسایی و تحت حمایت مجموعه قرار می‌گیرند.   

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: نمایشگاه طبس در ۴۷ غرفه و نمایشگاه فردوس در  ۵۱ غرفه پیش‌بینی شده که تا ۳۱ شهریورماه برپا خواهد بود.

 

هنری تصریح کرد: نمایشگاه طبس در باب السلام آستان مقدس امامزاده حسین بن موس الکاظم (ع) و نمایشگاه فردوس در محل شبستان امامزاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم از ساعت ۱۷ الی ۲۳ پذیرای عموم مردم و مسافران خواهد بود.  

 

وی بیان کرد: در زمینه کمک به ایجاد مشاغل خرد و خانگی در قالب پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ در یک سال‌گذشته از طریق بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که باعث ایجاد و تثبیت هزار و ۷۰۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی و کمک به اشتغال به دو هزار و ۴۰۰ نفر از مردم شده است.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از