حالت تاریک
امام جمعه نهبندان؛

نگهبانی از انقلاب‌ودستاورد‌های آن مهم‌ترین هدف‌تشکیل سپاه

نگهبانی از انقلاب‌ودستاورد‌های آن مهم‌ترین هدف‌تشکیل سپاه

امام جمعه نهبندان گفت: در حقیقت هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن بوده است که این مولود عزیز انقلاب فارغ از زمان و مکان و در نسل های مختلف سپاه به این وظیفه مقدس خود همت گماشته است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی پور به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»، گفت: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بنا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با لبیک جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، توسط عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه شکل گرفت و امام راحل در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

امام جمعه نهبندان با اشاره به این که فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با وجود مشکلات فراوان، بسیار سنگین، متنوع و متغیر بوده است تصریح کرد: مقابله با حرکت های تجزیه طلبانه، دفاع جانانه در جنگ تحمیلی، حفاظت از شخصیت های انقلاب، امنیت پرواز و مقابله با ربایش هواپیما و مبارزه با گروهک های ضد انقلاب از‌ جمله این فعالیت‌ها است.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور هم‌چنین عمران و سازندگی کشور، مبارزه با جنگ نرم دشمن، درهم شکستن فتنه‌های ۷۸و۸۸، کمک رسانی به مردم در بلایای طبیعی، کمک به اجرای طرح های بزرگ اقتصادی، تلاش برای کم اثر کردن تحریم ها، همکاری و اجرای طرح های واکسیناسیون عمومی، برقراری امنیت پایدار در کشور، صدور انقلاب اسلامی، پرورش و تربیت نیروهای متخصص و متعهد، دفاع از مقدسات اسلامی در مقابل جریان تکفیری و خدمات به مناطق محروم و محرومیت زدایی از دیگر فعالیت‌های این نهاد انقلابی‌ است.

وی تاکید کرد: نیرویی که در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره‌ی طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

وی ادامه داد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه برای پاسداری از آرمان‏ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است برخلاف افرادی که چهل سال است، سپاه ستیزی و سپاه هراسی تبدیل به راهبرد همیشگی شان شده است.

به گفته وی این نیرو فقط برای حفاظت از تمامیت ارضی ایران نیست. ارتش جمهوری اسلامی اولین وظیفه را در این عرصه برعهده دارد البته هرجا که برای حفظ تمامیت ارضی به حضور سپاه نیاز بوده است، آنجا مشارکت داشته لکن حراست و صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه ای فراتر از مرزهای جغرافیایی را می طلبد و تشکیل سپاه بدون مرزِ قدس از حدود سه دهه قبل برهمین مبناست.

‌وی اظهار کرد: نکته مهم این که اتفاقا حفظ و حراست از خاک گلگون ایران اسلامی یک وظیفه انقلابی است به خصوص آن که امروز کسی نیست که وابستگی حفظ موجودیت ایران به انقلاب اسلامی را انکار کند. 

امام جمعه نهبندان خاطر نشان کرد: به عبارت واضح‌تر حفظ تمامیت ارضی کشور ایران به حفظ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بستگی دارد، آسیب به انقلاب اسلامی، آسیب به کشور باستانی ایران نیز هست. بدین جهت است که اگر کسی انگیزه‌های دینی و انقلابی هم نداشته باشد و فقط بر عنصر ایرانیت تکیه کند باید سپاسگزار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد و به همین جهت است که آمریکا در طول چهاردهه گذشته، به ویژه در سالیان اخیر راهبرد شوم "سپاه هراسی" را جزو راهبردهای کلان و مستمر خود قرار داده است و تردیدی نیست بخش عمده‏ی حفاظت از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در جهان بر عهده سپاه است.

وی علل عمده سپاه هراسی توسط استکبار را این طور توضیح داد: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه‌جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه‏ های دشمنان است و سپاه نیروی مولود انقلاب اسلامی در همه عرصه ها بوده و هست. امروز بخش‌های بسیاری از دستگاه‏ها و نهادهای اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی به دست نیروهایی است که در سپاه رشد یافته و بالیده‏اند و اکنون در سنگرهای دیگر مشغول خدمت هستند از مجلس‏ها و دولت‏ها در همه ادوار گرفته تا نهادهای و دستگاه‏ های دیگر مشغول هستند. 

وی تصریح کرد: بسیج اگر به دست امام راحل بنیانگذاری شد. اما بستر جوانه زدن و رشد و اعتلای این فرهنگ و تفکر و نهاد و نماد در داخل نهاد انقلابی سپاه و با فرماندهی سپاه عزیز فراهم شده و امروز تبدیل به بزرگترین نیروی انقلابی مردمی جهان شده است

امام جمعه نهبندان ادامه داد: سپاه زمینه‏ ساز تشکیل و مشاور امین و هدایتگر اصلی نیروهای مختلف مقاومت در جهان اسلام بوده و رشد تفکر مقاومت بستگی به این نیروی الهی داشته و دارد.

سپاه قدس نماد این جریان ناب انقلابی است.

حجت‌الاسلام نجمی پور ادامه داد: سپاه و نیروهای چهارگانه(سپاه قدس و نیروی هوافضا و سازمان اطلاعات و جنگ‏ های نوین اش) نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است.

به گفته وی سپاه با داشتن قرارگاه‏‌های سازندگی و دیگر قرارگاه‏ها امروز نماد کارآمدی و سازندگی و عمران و آبادانی ایران انقلابی است

وی ادامه داد: ساختار منعطف و پویا و جوان سازی بهنگام نیرویی در سپاه تبدیل به نماد طراوت و شادابی و سرزندگی ایران اسلامی است.

به گفته وی سپاه پاسداران نماد فرماندهی قیادی(و نه سیاقی) در طول چهل سال گذشته بوده است و تعداد فرماندهان شهید سپاه در طول چهل و یک سال گذشته که نصاب بی‏ نظیری را در جهان از خود به جای گذارده، گواه این ادعاست.

 به گفته وی شادابی و طراوت معنوی و تعالی روحیه انقلابی سپاه به شعله‏ ور بودن روحیه جهاد و سلحشوری و ایثارگری و درخشندگی رنگ خون و فرهنگ شهادت در این نهاد مقدس است. نمونه بارز آن شهدای کم نظیر سپاه و بسیج در دفاع از حرم است که دو نمونه عالم‏گیر آن شهید حُجَجی و سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: سپاه با بسیج مردمی اش، نماد توسعه فرهنگ سلامت و بهداشت در دوران پس از دفاع مقدس بوده است هدایت طرح‏های ملی واکسیناسیون در سال‏های مختلف، از جمله جهاد پرافتخار غربالگری ۷۱ میلیونی و هدایت گروه‏های جهادی در مبارزه ملی با بیماری کرونا نمونه روشن آن است.

به گفته وی امروزه علاوه بر آرامش بخشی سپاه در عرصه امنیت داخلی و خارجی، چشم امید مردم ایران در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و شیوع بیماری و... به حضور سریع و منسجم و فراگیر سپاه و بسیج مستضعفین در تمام نقاط از میهن اسلامی است و حضور ده‏ها هزار پایگاه بسیج اقشار و اصناف و در مساجد و محلات و روستاها، از سپاه پاسداران نماد اعتماد و آرامش اجتماعی ساخته است.

        

              

     

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از