حالت تاریک
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خواستار شد:

واگذاری برگزاری جشنواره زرشک خراسان‌جنوبی به بخش تعاون

واگذاری برگزاری جشنواره زرشک خراسان‌جنوبی به بخش تعاون

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: با توجه به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» امیدواریم مجدد برگزاری جشنواره زرشک استان خراسان جنوبی در آبان‌ماه ۱۴۰۳ به بخش تعاون واگذار شود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، غلامحسین حسینی امروز در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با هیئت رئیسه اتاق تعاون استان اظهار کرد: یکی از وظایف ما بحث آموزش به اعضا و مدیران تعاونی‌ها است که در هیمن راستا دوره‌های آموزشی متعددی در طی سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره تشکیل مرکز داوری اتاق تعاون در خراسان جنوبی، بیان کرد: کار مرکز داوری اتاق تعاون، حل و فصل اختلافات بین تعاونی‌هاست که اختلاف تعاونی‌ها با یکدیگر و یا با افراد حقیقی را رسیدگی می‌کند.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ پرونده در مرکز داوری اتاق تعاون استان مورد بررسی قرار گرفت است، تأکید کرد: خوشبختانه ۷۰ درصد این پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است.

حسینی از فعالیت بیش از هزار و ۱۰۰ شرکت‌تعاونی با ۳۲۰ هزار عضو در استان خبر داد و بیان کرد: ۳۰ درصد سرمایه‌ در گردش استان مربوط به بخش تعاون است.

وی در ادامه خواستار اختصاص سهم ۲۵ درصد تعاونی‌ها از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه شد و گفت: عمده مشکل تعاونی‌ها استان در زمینه سرمایه در گردش است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تخصیص زمین برای ساخت مسکن کارگری در استان، افزود: واگذاری زمین به متقاضیان مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساماندهی شده و در بیرجند هم ساخت به تعاونی مسکن ۰۴ واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره زرشک با همکاری اتاق تعاون استان برگزار شد که دستاوردهای خوبی را به دنبال داشت، ادامه داد: با توجه به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» امیدواریم مجدد برگزاری این جشنواره در آبان‌ماه ۱۴۰۳ به بخش تعاون واگذار شود.

حسینی در پایان واگذاری غرفه‌های مرز ماهیرود به اتحادیه مرزنشینان، رفع تعهدات ارزشی تعاونی مرزنشینان استان، تعیین تکلیف وضعیت سایت صنوف آلاینده بیرجند و همچنین کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری اقتصاد به بخش تعاون در جهت تحقق شعار سال را خواستار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: طی یکسال گذشته ۵۹ تعاونی جدید در استان تشکیل شده و هزار  و ۶۵۰ فرصت شغلی در سامانه هوشمند بخش تعاون ثبت شده است.

غلامرضا اشرفی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۷ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی داشتند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از