حالت تاریک

وحدت رمز شکست توطئه‌های دشمن و ایران قوی

وحدت رمز شکست توطئه‌های دشمن و ایران قوی

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا گفت: وحدت امت اسلامی موجب شکست دشمنان و خنثی شدن توطئه‌های آنها و تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه می‌شود.

مولوی سیدمحمد حسینی با تبریک هفته وحدت به همه مسلمانان جهان به خبرنگار خاورستان گفت: قرآن کریم مسلمین را به وحدت دعوت می‌کند و پیروزی مسلمین در هر زمینه در سایه وحدت به وجود می‌آید .

به گفته وی همین که قرآن به صراحت می‌فرماید: "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" همیشه قرآن مردم را به اتحاد و اخوت و برادری دعوت می‌کند و از تفرقه و جدایی برحذر می‌دارد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا گفت: در اتحاد قوت مسلمانان زیاد است و در کنار هم می‌توانند به اهدافی که اسلام برای آن‌ها تعیین کرده برسند.

مولوی حسینی ادامه داد: در تفرقه متاسفانه مشاهده می‌کنیم قبل از ما هم پیامبر(ص) اشاره کردند «لاتَختَلِفُوا فَاِنَّ من کَانَ قبلَکُم اختَلَفُوا فَهَلکُوا؛ اختلاف نکنید (در میانتان تفرقه نباشد)، آنان که قبل از شما شما بودند و اختلاف کردند هلاک شدند و دشمنان بر آن‌ها چیره شدند‌.

به گفته وی بنابراین در این‌باره پیامبر گرامی تاکید کردند چرا که اتحاد برای مسلمانان به خصوص در این زمان که کفار نظیر یهود و نصری و در راس همه آن‌ها آمریکا و اسرائیل که منافع خود را از دست داده‌‌اند بسیار اهمیت دارد.

به گفته وی خوشبختانه با توجه به این که کشورهای اسلامی به بسیاری از ذخایر از جمله نفت و.... دسترسی دارند به همین خاطر دشمنان اسلام سعی می‌کنند تفرقه ایجاد کنند حال بل ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی یا در هر کشور اسلامی بین فرقه‌های مختلف از جمله در ایران بین تشییع و اهل سنت سعی می‌کنند تبلیغات کنند و به طرق مختلف از طریق رسانه‌ها و فضاهای مجازی بین اهل سنت و تشییع تفرقه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: به حمد خدا علمای اهل تسنن و تشییع بیدار هستند و نقشه دشمن را می‌دانند .

وی خاطر نشان کرد: در زمینه وحدت و اتحاد پیامبر گرامی منادی وحدت و اتحاد است و ایشان در ابتدای رسالت‌ خودشان که مسلمانان وارد سرزمین مدینه شدند دو قبیله عظیم و بزرگ اوس و خزرج که با یکدیگر در ستیز و جنگ و خونریزی بودند بعد از این که اسلام آمد و در بین آن‌ها اخوت و برادری ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با وجود پیامبر گرامی و با وجودی که بین آن‌ها اخوت و برادری برقرار بود دسیسه دشمنان باعث شد تا با یکدیگر اختلاف پیدا کنند که خبر به پیامبر رسید و پیامبر خطاب به آن‌ها فرمودند آیا با وجود این که من در بین شما هستم می‌خواهید به رسم جاهلیت خود برگردید شما به برکت اسلام برادر شدید چه شد شما را که امروز دوباره با یکدیگر اختلاف دارید این‌جا بود که هر دو گروه به هم آمدند و متوجه شدند دسیسه دشمن در کار است و متحد شدند و یکدیگر را در آغوش گرفتند وجلوی این فتنه‌هارا پیامبر گرامی گرفت.

این عالم برجسته اهل سنت در خراسان جنوبی تاکید کرد:وظیفه علما هم اهل تسنن و هم تشییع که سعی کنند در این زمانه که این اتحاد و انسجام برقرار است و دشمن تلاش می‌کند تفرقه ایجاد کند با تاسی از سخنان پیامبر(ص) که در روایتی می فرمایند:مؤمنان با یکدیگر مانند اجزای یک ساختمان هستند که هر جزئی جزء دیگر را محکم می‌کند و اگر متحد و منسجم باشند دشمن نمی‌تواند به اهداف شوم خود برسد به حمد خدا این موضوع را در نظام جمهوری اسلامی دیدیم که همه مردم با اتحاد و وحدت و همدلی در برابر جنگی که به مسلمان تحمیل کردند ۸ سال مسلمانان اعم از شیعه، سنی و حتی سایر فرقه‌ها از جمله مسیحی و... به میدان آمدند و از کشور دفاع کردند.

به گفته مولوی حسینی امروز این ثمره انقلاب را به وضوح می‌بینید امروز خود دشمنان اسلام به وضوح اعلام کردند امروزه دشمنان ایران در سایه اتحاد و وحدت نمی‌توانند از نظر زور ایران را تهدید به جنگ کنند.

وی ادامه داد: خودشان هم اقرار دارند که امروز ایران قدرت عظیمی را در اختیار دارد و پیروزی امروز در سایه اتحاد و وحدت است و بر همه لازم است که این وحدت، آرامش و امنیتی که خداوند به ما عنایت کرده شاکر باشیم .

به گفته وی اگر مؤمنین شکر نعمت را به جا بیاورند خداوند آن‌ها را در وفور نعمت غرق می‌کند و اگر خدایی نکرده کفران نعمت کنند به تعبیر سعدی شیرین سخن که گفته شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند.

 وی اظهار امیدواری کرد همه برادران در سایه اخوت و برادری برقرار باشند و این برادری و اتحاد در بین همه برادران اهل سنت و شیعه و مسئولان در خراسان‌جنوبی برقرار است و امیدواریم این اتحاد پایدار بماند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از